کد خبر: 1094536
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
جانسون:
نخست‌وزیر انگلیس امروز(یکشنبه)در آلمان به خبرنگاران گفت که سران جهان باید هزینه پشتیبانی از اوکراین از جمله افزایش بهای مواد غذایی و انرژی را پذیرفته و اذعان کنند که تاوان آنکه به روسیه اجازه پیروزی را دهند، بسیار سنگین‌تر خواهد بود.

خبرگزاری رویترز نوشت که بوریس جانسون در نخستین روز اجلاس سه روزه سران کشورهای عضو گروه ۷ گفت که غرب لازم است اتحاد خود را در برابر روسیه حفظ کند.

نخست‌وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: برای حفاظت از این اتحاد و کارآمد ساختن آن باید رایزنی‌های بسیار بسیار صادقانه ای در مورد پیامدهای آنچه در جریان است و فشارهایی که دوستان و شرکا احساس می کنند، انجام داد.

وی افزود: همه کشورهای عضو درک می‌کنند که تاوان پا پس کشیدن، اجازه موفقیت به پوتین دادن، جدا کردن بخش های وسیعی از اوکراین و ادامه برنامه کشورگشایی (روسیه) بسیار بسیار گزاف‌تر خواهد بود.

جانسون در بدو ورود به آلمان خبر داده بود که چهار کشور عضو گروه ۷ واردات طلا از روسیه را ممنوع کرده و آمریکا، انگلیس، ژاپن و کانادا در این اقدام مشترک "الیگارش‌های روسیه را به صورت مستقیم هدف قرار خواهند داد و ضربه‌ای به قلب ماشین جنگی پوتین وارد خواهند کرد. "

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار