کد خبر: 1094410
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
المیادین خبر داد:
منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین موضوع مذاکرات ایران و عربستان سعودی را به عنوان اصلی‌ترین دستور کار سفر مصطفی الکاظمی به تهران عنوان کردند.

منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین موضوع مذاکرات ایران و عربستان سعودی را به عنوان اصلی‌ترین دستور کار سفر مصطفی الکاظمی به تهران عنوان کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، شبکه المیادین امروز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور در عراق در نظر دارد پس از سفر به تهران به ریاض نیز سفر کند.

براین اساس، دستور کار اصلی سفر مصطفی الکاظمی، مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی است که اخیراً در بغداد پیگیری شده بود.

البته بنابر اعلام این منابع موضوعات دیگری نیز قرار است در سفر مصطفی الکاظمی به تهران مطرح شود، اما یکی از اصلی‌ترین محور‌های این سفر روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض است.

پیشتر پایگاه «میدل ایست نیوز» امروز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق فردا یکشنبه به ایران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، این منبع که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که نخست وزیر عراق فردا (یکشنبه ۲۶ ژوئن) به تهران سفر خواهد کرد.

گفتنی است ایران و عربستان بعد از قطع روابط دیپلماتیک در دی ماه ۱۳۹۴، از ابتدای سال ۱۴۰۰ گفتگو‌هایی را در موضوعات امنیتی برگزار کرده اند. سال گذشته در مجموع چهار دور از این گفتگو‌ها برگزار شد و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نیز پنجمین دور این مذاکرات در بغداد برگزار شد. منابع موثق پس از پایان این دور از گفتگوها، از جو مثبت حاکم بر دور پنجم گفتگو‌های ایران و عربستان سعودی خبر دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار