کد خبر: 1094398
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سخنرانی رئیس‌جمهور در نشست بریکس
دعوت رئیس‌جمهور چین از آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان برای سخنرانی در نشست بریکس با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران در توئیت‌هایی از اهمیت نشست بریکس و نقش آن در فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها نوشتند

دعوت رئیس‌جمهور چین از آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان برای سخنرانی در نشست بریکس با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران در توئیت‌هایی از اهمیت نشست بریکس و نقش آن در فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها نوشتند. کاربران همچنین با اشاره به کنایه‌ای از رئیس‌جمهور پیشین در انتخابات ۱۳۹۶ که خطاب به آیت‌الله رئیسی گفته بود: «شما زبان دنیا را بلدید؟» از تلاش‌های دیپلماتیک دولت برای افزایش سطح تعاملات با کشور‌های مختلف جهان و عدم تمرکز صرف بر تعاملات با غرب در قالب برجام تشکر کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه:
‌بریکس با ظرفیت‌های بزرگ و نگاه مبتکرانه، نویدبخش حرکت مؤثر در مسیر توسعه و صلح جهانی است. جناب دکتر رئیسی با اجابت دعوت ریاست چین برای حضور در اجلاس ‎بریکس پلاس، دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های ایران را تبیین می‌کنند. در قالب دیپلماسی پویا از هر فرصتی برای پیشبرد اهداف ملی استفاده می‌کنیم.
کاربری با نام «حاج حسن»:
‏کشورهاى عضو ‎بریکس شامل نیمى از جمعیت جهان هستند و دعوت رئیس‌جمهور چین براى سخنرانى آیت‌الله رئیسى در اجلاس سران بریکس نشان می‌دهد که علاوه بر روابط خوب بین دو کشور، ایران نیز می‌تواند به فکر جایگزینى براى ‎برجام و بدعهدى غربى‌ها باشد.
محسن حسین دوست:
‌بریکس از پنج کشور که دارای ۲۸ درصد اقتصاد و ۵۰ درصد جمعیت جهان هستند، تشکیل شده که در نشست امروز توافق کردند ارز جدیدی را جایگزین یورو و دلار در مبادلات تجاری کنند. دعوت رئیسی به این اجلاس و همچنین ظرفیت ایران در سازمان شانگ‌های زمینه تحول اقتصادی در آینده ایران با نگاه به شرق خواهد بود.
رضا عابدی:
‏کشور‌های بریکس در مجموع ۴۱ درصد جمعیت جهان، ۲۶ درصد مساحت زمین در گستره چهار قاره جهان، ۲۵ درصد تولید ناخالص جهانی، ۲۰ درصد تجارت جهانی را شامل می‌شوند. جمعیت بریکس: ۸۸/۲ میلیارد نفر. مساحت گستره جغرافیایی: ۷/۳۹ میلیون متر مربع. تولید ناخالص: ۸/۱۵ هزار میلیارد دلار.
کاربری با نام «ایمان»:
‏آیا برای شما قابل باور است که امریکایی‌ها قراداد ساخت توربین را با روسیه کنسل کردند و روس‌ها شرکت مپنا را جایگزین نمودند.. آیا برای شما قبال باور است که پس از دیدار تیم روسیه از شرکت مپنا از میزان پیشرفت ایران در زمینه تولید توربین شگفت‌زده شده‌اند؟
عبدالله گنجی:
به‌رغم اینکه ایران هیچ نسبت و عضویتی در بریکس ندارد، به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین به عنوان رئیس دوره‌ای بریکس، رئیسی در اجلاس سران بریکس سخنرانی می‌کند. بریکس شامل اقتصاد‌های نوظهور جهانی چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است. از کشور‌های منطقه غرب آسیا صرفاً ایران دعوت شده است.
نوید مستفیضی:
با وجود آنکه ایران هیچ‌گاه عضو پیمان بریکس نبوده غربگرا‌ها جنجال کردند. چین، ایران را از این نشست حذف کرد. امروز از رئیسی برای سخنرانی در بریکس دعوت شد. زبان نابلد‌های دنیا چقدر خوب دیپلماسی بلدند!
سیده آزاده حکیم:
رئیسی در اجلاس بریکس: «ایران آماده است ظرفیت‌های ترانزیتی، ذخایر انرژی و دستاورد‌های علمی خود را با اعضای این گروه به اشتراک بگذارد.» کشور‌های عضو بریکس، در صدد هستند تا دلار را کنار گذاشته و واحد پولی جدیدی را جایگزین آن کنند. پیوستن ایران به این اتحادیه می‌تواند باعث‌رونق اقتصادی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار