کد خبر: 1093984
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج :
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ اصله درخت و نهال در قطعات مختلف آرامستان بهشت سکینه (س) غرس شده و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

محمد محمودی نژاد اظهار داشت: با آغاز فصل گرما و کمبود آب، این سازمان تمهیدات ویژه‌ای جهت آبیاری فضاهای سبز موجود در آرامستان بهشت سکینه (س) و صرفه‌جویی در مصرف آب اندیشیده است.

وی افزود: هم‌ اکنون کل مساحت بهشت سکینه (س) ۷۰ هکتار است که حدود ۳۳ هکتار از آن به فضای سبز تعلق دارد و همین مهم باعث شده که چند سال متوالی بهشت سکینه (س) به‌عنوان آرامستان سبز کشور معرفی شود.

این مسئول ادامه داد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز آرامستان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ اصله درخت و نهال در قطعات مختلف آرامستان بهشت سکینه (س) غرس شده که این روند ادامه دارد و در قطعات جدید نیز درخت و نهال غرس می‌شود.

محمودی نژاد یادآور شد: هم‌اکنون از سوی اداره حفظ و توسعه فضای سبز سازمان، کاشت درخت در حاشیه قطعات ۴۲، ۴۱، ۲۴ و ۲۹ انجام‌شده و مابقی قطعات نیز به ترتیب انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج اعلام کرد: رویکرد این سازمان در آبیاری فضای سبز، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای و صرفه‌جویی در مصرف آب است که تاکنون ۴۰ درصد از کل مساحت فضای سبز آرامستان تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرارگرفته و مابقی نیز در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

وی گفت: بخش اعظم آبیاری فضاهای سبز از طریق استخرهای ذخیره که در طول سال آب حاصل از بارش برف و باران در آن جمع‌آوری می‌شود، تأمین می‌شود.

احداث ۳ قطعه جدید در بهشت سکینه (س) کرج

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در ادامه صحبت‌های خود از احداث سه قطعه جدید در بهشت سکینه (س) این کلانشهر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ قطعه در بهشت سکینه (س) کرج وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به حجم فوتی‌ها، اقدام به احداث سه قطعه جدید در این مجموعه کردیم.

محمودی نژاد افزود: این پیش‌بینی‌ها به جهت مدیریت بحران در زمان‌های خاص اعم از حوادث و بلایای طبیعی و یا شیوع بیماری‌های نظیر کرونا است که با کمبود قبر مواجه نشویم.

این مسئول عنوان کرد: در این راستا تعدادی قبر دوطبقه در بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) نیز حفرشده و آماده دفن اموات است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار