کد خبر: 1093688
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به صدور مجوز ‎افزایش قیمت لوازم خانگی
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵درصدی قیمت تلویزیون و ۱۰درصدی یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت قیمت‌های جدید از اول تیرماه اجرایی می‌شود. این خبر با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵درصدی قیمت تلویزیون و ۱۰درصدی یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت قیمت‌های جدید از اول تیرماه اجرایی می‌شود. این خبر با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. کاربران از افزایش قیمت لوازم خانگی انتقاد کردند و آن را عامل مهمی در سخت‌تر شدن زندگی‌ها و مانع تسهیل ازدواج و به تبع آن فرزندآوری دانستند. کاربران همچنین سرنوشت این لوازم را با این رویه همچون صنعت خودروسازی دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

سجاد زندی لک:
‏میدونید چرا برای افزایش قیمت لوازم خانگی مجوز صادر میشه؟ چون بلای ایران خودرو و سایپا این‌بار در لوازم خانگی وارد شده و هر روز بد‌تر خواهد شد تا به مرز قرعه‌کشی برسد.
کاظم علیرضا:
‏دیروز اعلام شد لوازم خانگی ۱۵ درصد گران شد. یعنی کارگری که تا دیروز با ۲۰۰ میلیون میتونست برای دخترش جهیزیه بخره الان باید ۲۳۰ میلیون بده ۳۰ میلیون چقدره؟ حقوق شش ماهش!
احمد روستایی:
افزایش قیمت لوازم خانگی یعنی عملاً سخت‌تر شدن زندگی مردم و به خصوص جوانان. حالا برای آماده کردن یک جهیزیه باید ۱۵درصد بیشتر هزینه کرد. میگن فقط بعضی از کالا‌ها ولی عملاً مثل کالا‌های اساسی همه افسارگسیخته افزایش پیدا می‌کنند.
کاربری با نام «حمیدرضا»:
همین الان نمیشه با ۱۰ برابر شدن قیمت‌ها نسبت به دو و سه سال پیش لوازم خانگی خرید بعد دوباره دنبال گران‌تر کردن هستند. از اونور میگند چرا جوانان ازدواج نمیکنند، از اینور اونقدر اجاره خانه و وسایل حداقلی یک زندگی رو گران میکنند که دیگه کمتر کسی توانایی ازدواج پیدا کنه.
کیان مهزاد:
پاسخگوی افزایش قیمت لوازم خانگی و همه اتفاقات بعدش رو باید وزیری بده که تصمیم گرفت حقوق کارگران رو ۶۰ درصد زیاد کنه. چطوری یک کارخانه‌دار باید ۶۰ درصد بیشتر حقوق بده؟ طبیعیه با افزایش قیمت! فشارش به کی میاد؟ به همون کارگری که فکر میکنه حقوقش زیاد شده.
سیدپویان حسین‌پور:
‏حالا باز ما یک حرفی می‌زنیم و دوستان در دولت ناراحت میشن و میگن فلانی ما رو میزنه ولی وجداناً نیست که خیلی همه چیز اوکی و شرایط کاملاً ردیفه، همچین خوشحال خوشحال خبر صدور مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی رو هم اعلام می‌کنید؟!
پریسا حیدری:
‏هنوز چند ماه از ابلاغ قانون جوانی جمعیت نگذشته که قیمت خرید و اجاره‌مسکن و لوازم خانگی افزایش پیدا کرده، تازه اینا ملزومات شروع زندگیه نه ادامه‌اش. گام بعدی‌تون برای ترغیب جوانان به ازدواج و افزایش فرزندآوری چیه؟
سیدصادق حسینی:
‏با مدیر یکی از کارخانه‌های بزرگ لوازم خانگی که درباره مشکلات‎ تولید گپ میزدم گفت ما افزایش حقوق ۵۷درصد را اعمال کردیم، اما وزارت صنایع با اعمال قیمت‌گذاری دستوری اجازه افزایش قیمت متناسب با تورم نمی‌دهد! از طرف دیگر با مشکل قطعی برق مجبوریم خطوط تولید را هم کاهش دهیم.
محمد مرادی:
‏امام خامنه‌ای: «من گلایه می‌کنم از دوستانی که مسئولان کالا‌های خانگی و لوازم خانگی هستند. ما از این‌ها حمایت کردیم و اسم آوردیم شنیدم بعضی از اقلام دو برابرارتقای قیمت پیدا کرده، چرا؟ این‌جور نبایستی با حمایت‌ها برخورد بشود.» از اول تیر لوازم خانگی گران می‌شود و رسماً جلوی حرف امام امت می‌ایستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار