کد خبر: 1092109
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
خطیب جمعه تهران:
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس انرژی اتمی اولین گام ایران در واکنش به قطعنامه اخیر است، گفت: اگر شیطنت‌ها ادامه پیدا کند این گام‌ها ادامه خواهد داشت.

آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث  متروپل در آبادان و قطار مشهد ـ یزد  گفت: این حوادث جگر همه مردم ایران مسلمان شیعه و سنی و زائران امام رضا (ع) را سوزاند و همه ملت ایران خود را شریک غم بازماندگان می دانند خداوند به بازماندگان صبر و اجر و به مصدومان شفای عاجل عنایت کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مقصران حادثه آبادان شناسایی و مجازات عبرت‌آموز شود تا شاهد این وقایع تلخ نباشیم.

خاتمی با اشاره به دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی تصریح کرد: الحمدالله صندوق ها برگشته است. ما از پلیس محترم نیروی انتظامی کمال تشکر را داریم که با سرعت این سارقان خبیث دستگیر شدند.

* از دستگاه قضا می‌خواهیم که با سارقان صندوق امانات مردم با اشد مجازات برخورد کنند 

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه قضا می‌خواهیم که با این سارقان با اشد مجازات برخورد کنند چون این‌ها دزد اعتماد مردم است و این از یک دزدی معمولی بیشتر است. 

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ما از دستگیری کسی خوشمان نمی‌آید، اما اگر این جانی ها آزاد بمانند امنیت رخت بر می‌بندد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به قطع‌نامه ضد ایرانی شورای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ سرانجام با گزارش غلط و نادرست مدیرکل آژانس قطع‌نامه ضد ایرانی را آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی علیه ما صادر کردند.

خاتمی اظهار داشت: در حالی که مدیرکل آژانس قبل از صدور قطع‌نامه به دیدار رئیس رژیم صهیونیستی رفت و این بدین معناست که آنها با هم همکاری و هماهنگی کامل دارند.

وی افزود:‌ همه اطلاعاتی که پخته رژیم صهیونیستی بوده و بی طرفانه نبوده اما در عین حال مسئولان محترم ما با این دوستان رژیم صهیونیستی یعنی مدیرکل آژانس در اطلاعات خیلی بخیل باشند. بسیاری از این بازرسان چشم اسرائیل و امریکا هستند و مراکز هسته ای و دانشمندان هسته‌ای ما را مورد حمله خرابکاری و ترور قرار می‌دهند.

* نسخه 40 ساله ما نسخه مقاومت است

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد:‌ همه می‌دانیم که هدف غرب به همراه رژیم صهیونیستی، امتیاز از مذاکرات است اما آنان بیش از 40 سال این انقلاب را تجربه کردند و بدانند این انقلاب به کسی باج نمی‌دهد و در دهن زورگو می‌زند. نسخه 40 ساله ما نسخه مقاومت است.

وی با تاکید بر اینکه قطع تعدادی از دوربین های فراپادمانی آژانس اولین گام است، تصریح کرد: اگر این شیطنت‌ها ادامه پیدا کند این گام‌ها ادامه خواهد داشت. کور خواندید که فکر کنید ایران را به مسیری که دوست دارید بکشانید. ملت ایران ملت امام حسین و هیات منّا الذلّه است.

*برخی‌ها می‌خواهند انقلاب را سکولاریزه کنند

خطیب جمعه تهران در ادامه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراسم 14 خرداد سال جاری در حرم مطهر امام خمینی (ره)، اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری رهنمودهای فراوانی داشتند که بنده به آنها می‌پردازیم. ایشان فرمودند که نگذارید از انقلاب هویت‌زدایی کنند؛‌ انقلاب اسلامی، انقلاب خدایی و از مساجد و نماز جماعات و حسینیه‌ها آغاز شد. برخی‌ها می‌خواهند انقلاب را سکولاریزه کنند. امام(ره) فرمود تمام مقصد ما مکتب ما است و نگذارید دین را از انقلاب جدا کنند.

*امام (ره) با نفرت به آمریکا از دنیا رفت

وی با اشاره به اعتقاد و نظر امام (ره) درباره مسئله آمریکا تصریح کرد: درباره آمریکا خودشان فرمودند به امام (ره)‌ نامه نوشتند «شما مسئله جنگ را حل کردید مسئله آمریکا را هم حل کنید». امام (ره) نامه را خواند، اما جواب نداد.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه امام(ره) با نفرت به آمریکا از دنیا رفت، گفت: امام (ره) عزیز ما، همانگونه که شما شعار می‌دهید مرگ بر آمریکا، در قلب شما است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به این تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نگذارید رگه‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند»،‌ افزود:‌ مقصود از مرتجع آنهایی هستند که دلداده غرب بوده و تفکر غرب تفکر حاکم بر آنهاست.

وی در مورد افشا کردن جنگ روانی دشمن که از محورهای تاکیدی مقام معظم رهبری در مراسم 14 خرداد امسال بود نیز گفت: ما دارای دو فضای مجازی هستیم؛ یکی فضای مجازی حزب اللهی‌ها که بر علیه دشمن استفاده می‌کنند که خوب بوده و  دیگری  فضای مجازی که دشمن و آمریکا به آن خط می‌دهد.

* با فضای مجازی که آمریکا به آن خط می‌دهد دشمن هستیم

آیت الله خاتمی ادامه داد:‌ شما مردم می شنوید و امیدواریم حرف ما را تحریف نکنند ما با اصل فضای مجازی دشمن نبودیم اما با فضای مجازی که آمریکا به آن خط می‌دهد دشمن هستیم، بوده‌ایم و خواهیم بود.

وی درباره محور دیگر فرمایش‌های رهبر انقلاب مبنی بر اینکه از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید، گفت:‌ سرمایه‌ای که بحمدالله اگر الان بیشتر نشده به اندازه اول انقلاب است.

خطیب جمعه تهران ضمن مهم و اساسی خواندن این توصیه رهبر انقلاب که نگذارید وانمود کنند که کشور به بن بست رسیده است، تصریح کرد:‌ اول انقلاب لیبرال‌ها فریاد می‌زدند که انقلاب به بن‌بست رسیده اما امام فرمود «انقلاب به بن بست نمی‌رسد بلکه این شمایید که به بن بست رسیده‌اید».

آیت‌الله خاتمی با اشاره به درگذشت حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، ضمن تسلیت به خانواده عزادار وی گفت: من از این منظر به موضوع نگاه می کنم که مرحوم دعایی پای ثابت نماز جمعه تهران بود یک بار به ایشان گفتم که راز و رمز این همه مداومت در نماز جمعه چیست؟ گفت که فضلیت نماز جمعه که روشن است اما من نماز جمعه را یادگار امام (ره) و آمدن به نماز جمعه را نوعی بیعت با امام(ره) می‌دانم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت اولین مجتهد شهید انقلاب اسلامی مرحوم شهید آیت الله سیدمحمدرضا سعیدی زیر شکنجه نیز گفت:‌ در آن فضا گفتن این حرف که «اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید خونم می‌گوید خمینی»، حرف بزرگ و روشنی بود و دل و جگر زیادی می‌خواست. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار