کد خبر: 1090950
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: واحدهای تولیدی استان به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند و این موضوع از جمله مهمترین خواسته‌های مدیران این واحدها از رییس جمهور در جریان سفر پیش رو به استان است.

 یونس ژائله، در جلسه هم اندیشی تشکل های حوزه های صنعتی و اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز، افزود: بانک های خصوصی مبلغی معادل این میزان را از استان بیرون برده اند و ضروری است این پول را برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به استان بازگردانند.

وی کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از مسائل اساسی و مهم در حوزه صنعت دانست و اظهار داشت: از وضعیت اقتصادی کشور، واحدهای کوچک و متوسط بیش از دیگر واحدها دچار خسران شده اند و به خاطر مشکلات موجود قادر به بازپرداخت معوقات خود به بانک ها نبوده و نمی توانند تسهیلات لازم را از این بانک ها دریافت کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان در زمینه خوش حسابی می توانند زبانزد باشند، گفت: این استان به لحاظ بازپرداخت تسهیلات جزو استان هایی است که در جایگاه خوبی قرار دارد و وجود چهار درصد معوقه رقم بالایی نسبت به استان هایی که حتی دارای معوقه ۱۷ درصدی هستند، نیست.

ژائله، با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور و لزوم آمادگی و اتحاد تشکل ها برای ایجاد خواسته هایی مشترک از دولت در این سفر ادامه داد: این امر می تواند سفر رییس جمهور به استان را اثربخش کرده و مطالبات موثری از ایشان و هیات دولت داشت.

وی وجود مشکلات اساسی در بحث زیرساخت هایی مانند آب، گاز و برق را از جمله مشکلات موجود واحدهای تولیدی به خصوص در شهرک های صنعتی دانست و یادآوری کرد: زیرساخت های ضعیف جاده ای مانند نیمه تمام ماندن جاده تبریز- بازرگان از دیگر مشکلات واحدهای مستقر در شهرک های واقع در این مسیر بوده در حالی که این جاده می تواند از بابت ترانزیت جاده ای ایران و اروپا موثر باشد اما چندین سال است که نیمه تمام مانده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، با اشاره به ضرورت اجرای طرح بندر خشک جلفا، گفت: برای دسترسی به بازار چین و روسیه ضروری است که این فاصله چندین کیلومتری به نحوی به یکدیگر وصل شود.

ژائله، ادامه داد: توجه ویژه به موضوع معدن مس سونگون به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر مس کشور ضروری بوده و در این زمینه شرکت مس آذربایجان باید در خود استان ثبت شده و این شرکت در مسائل هزینه ای مانند پرداخت مالیات و تامین مالی استان مشارکت کند.

وی با تاکید بر ضرورت تامین امنیت سرمایه گذاری در کشور اظهار داشت: سرمایه گذار فردی قابل اطمینان و معتبر بوده که در این کشور و شهر سرمایه خود را گذاشته است و باید به این افراد حرمت قائل شد.

ژائله، افزود: تلاش برای ایجاد نگرش مثبت بین مردم نسبت به بخش خصوصی از جمله وظایف اتاق و تشکل های اقتصادی استان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر