کد خبر: 1090364
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

محسن هاشمی، عضو شورای شهر دوره پنجم تهران، در مصاحبه با روزنامه شرق گفته‌است: «در دولت آقای روحانی، شهردار وقت تهران، آقای قالیباف برای افتتاح خطوط جدید مترو تقاضای اعتبار برای واگن مورد نیاز کرد و مصوب شد ۲‌هزار واگن مترو نه فقط برای تهران بلکه برای همه کلانشهر‌ها از ساخت داخل تأمین شود. این مصوبه مربوط به سال ۹۶ است. به وزارت کشور و... ابلاغ و مناقصه آن برگزار شد، اما متأسفانه هنوز این واگن‌ها به متروی تهران نرسیده‌است. قرار بود این واگن‌ها در شرکت واگن‌سازی تهران با کمک تجهیزاتی که از خارج وارد می‌شود، ساخته شود و ضمناً بعداً پیگیری شد که بخشی از تجهیزات خارجی نیز در داخل به کمک شرکت دانش‌بنیان ساخته شود و گفتند ساخت داخل به ۸۰ درصد هم می‌رسد، ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد. این مصوبه دولت است و تخصیص ارز فاینانس هم به آن داده شده‌است، اما موانع بوروکراتیک باعث شده هنوز این مصوبه اجرایی نشود.»
وی افزود: «اگر بخواهیم برای حل مشکل متروی تهران ورود کنیم، اولین عنصر تأمین تجهیزات متحرک است و این سؤال همچنان باقی است که چرا در دوره چهارساله شورای پنجم این اتفاق رخ نداد و مصوبه دولت به نتیجه نرسید و واگن‌ها به متروی تهران تحویل نشد؟»
او در مورد دوره‌ای از شورای شهر پایتخت می‌گوید که خود او بر مسند ریاستش نشسته بود و تمامی اعضای آن هم اصلاح‌طلب بودند. بار‌ها دلسوزان کشور از کم‌کاری‌ها و سیاسی‌بازی‌های اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری نوشتند و آن‌ها نپذیرفتند.
هاشمی همچنین تیر ۱۴۰۰ در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود: «سیستم حمل و نقل عمومی یکی از نقاط ضعف این دوره مدیریت شهری بود که نتوانستیم طبق برنامه به تجهیز اتوبوسرانی و مترو بپردازیم. تعداد اتوبوس‌های تهران در حال حاضر حدود نصف میزان پیش‌بینی شده در برنامه است و این تعداد موجود هم اکثراً فرسوده شده‌اند، در مترو نیز با وجود بهره‌برداری از سه خط در سال‌های اخیر واگن و تجهیزات لازم برای این خطوط تأمین نشده و در واقع متروی تهران با نصف ظرفیت خود کار می‌کند.»
وی در ادامه تأکید کرده‌بود: «اینکه ثبات در مدیریت در کارآمدی و موفقیت تأثیری بسزا دارد، قابل انکار نیست و سه بار تغییر شهردار در این دوره موجب بروز بی‌ثباتی شد.»
شهرداری تهران از سال ۹۶ تا سال ۴۰۰ که شورا در دست اصلاح‌طلبان بود، سه شهردار و یک سرپرست را تجربه کرد. محمدعلی نجفی را هم که برای جایگزینی با محمدباقر قالیباف به شهرداری منصوب کردند، اکنون چندین سال است برای گذران مجازات عمومی جرم قتل همسرش در زندان است، اما همین اصلاح‌طلبان که خود اینگونه عمل کردند، تندترین انتقادات را به قالیباف داشته و دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار