کد خبر: 1090240
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
بخش‌هایی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل در آبادان ظهر روز دوم خرداد ریزش کرد و بر اساس آخرین آمار تاکنون پیکر ۲۸ نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده اند پیدا شده و برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در پی ریزش این ساختمان تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش‌برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند. در حالی که عملیات آواربرداری با حساسیت و شتاب بیشتر ادامه دارد، احمد وحیدی وزیر کشور نیز که برای رسیدگی به این واقعه از همان روز وقوع حادثه (دوم خردادماه) به آبادان سفر کرده، از احتمال ریزش باقی مانده سازه به عنوان دغدغه اصلی گروه‌های امدادی یاد کرد و افزود که در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.

همچنین محمد مخبر معاون اول رییس جمهور روز گذشته (ششم خردادماه) با سفر به آبادان آخرین اقدامات برای آواربرداری و امدادرسانی حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد.

وی در همان ساعات اولیه این حادثه نیز بر لزوم رسیدگی فوری به حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در مرکز شهر آبادان و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار تاکید و در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان این حادثه را صادر کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین روز بعد از حادثه به هیاتی سه نفره شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و مشاور خود ماموریت داد با عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزییات پرونده ریزش ساختمان در این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارائه کنند.

بر اساس این ابلاغ، محمد مخبر به محمد یزدی مشاور خود و مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزیر کشور و محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مأموریت داد تا گزارش خود را با همفکری دیگر متخصصان این حوزه جمع بندی و ارائه کنند.
 
توضیحات رییس جمعیت هلال احمر از اضافه شدن قرارگاه خاتم برای آوار برداری ساختمان متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : 17
شمار جانباختگان متروپل به ۲۹ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۳۰

احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آواربرداری و جانباختگان حادثه متروپل گفت: تا این لحظه نزدیک به ۲۹ پیکر پیدا شده است.

وی افزود: البته همچنان تعدادی دیگر از اجساد در این منطقه مشاهده شده که آنها هم بیرون آورده خواهند شد و با توجه به حجم آمارها ممکن است مقداری تاخیر زمانی داشته باشیم اما این کار به سرعت در حال انجام است.

 

برگزاری آیین بزرگداشت جان باختگان حادثه متروپل در اهواز
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۱۲

مسعود فلاحی فرماندار شهرستان اهواز ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هم‌وطنانمان در حادثه ساختمان متروپل آبادان و آرزوی سلامتی برای مصدومان اظهار کرد: مراسم بزرگداشت جان باختگان این حادثه ساعت ۱۸ روز شنبه هفتم خردادماه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود.

وی ادامه داد: جلسه هماهنگی برای برگزاری این مراسم با حضور ادارات، نهادها و دستگاه های ذیربط جمعه شب در محل فرمانداری برگزار شد.

آخرین جزییات حادثه متروپل آبادان در روز ششم

ظرفیت شبکه ارتباطی اطراف محل حادثه ساختمان متروپل آبادان تقویت شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۳:۰۱

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ظرفیت شبکه سایت‌های اطراف ساختمان حادثه دیده متروپل آبادان به منظور پوشش حداکثری و پایداری بیشتر شبکه ارتباطی، با تغییر زوایای سایت‌ها ازجمله سایت‌های اداره دارایی و حوزه علمیه برای روان شدن ترافیک شبکه، افزایش یافت. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

۱۰ موکب خدمت رسانی به امدادگران حادثه متروپل آبادان را برعهده دارند
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۲:۳۵

رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: ۱۰ موکب اربعین حسینی به منظور خدمات رسانی به امدادگران و نیروهای خدماتی مجاور برج متروپل مستقر شدند. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

رییس سازمان مدیریت بحران کشور: اولویت در حادثه متروپل دقت در آواربرداری است
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۲:۰۵
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه احتمال ریزش مجدد «متروپل» وجود دارد، گفت: به همین دلیل در عملیات آواربرداری متروپل دقت و حساسیت اولویت اول است و دقت فدای سرعت نمی‌شود. (متن کامل را اینجا بخوانید)
فرمانده حادثه میدان متروپل: عملیات آواربرداری با شتاب مناسب در حال انجام است
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۱:۲۳
فرمانده میدان حادثه متروپل آبادان گفت: عملیات امدادرسانی و آواربرداری به سختی، اما با دقت و شتاب مناسب در حال انجام است. (متن کامل را اینجا بخوانید.)
 
شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل بوده است
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۱:۰۱

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری آبادان در ساختمان متروپل شریک بوده و مجوز ۴ طبقه را به ۱۰ طبقه تغییر داده است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

تعداد بازدید : 7
آتش نشانانی از چهار استان در آبادان حضور دارند
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۰:۵۶
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ماموران آتش نشانی از چهار استان برای امداد رسانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان در این شهر حضور دارند. (متن کامل را اینجا بخوانید.)
بازداشت ۱۳ نفر در حادثه ساختمان متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۵

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تاکنون ۱۳ نفر که در حادثه ریزش برج متروپل آبادان تخلف داشتند بازداشت شده اند. (متن کامل را اینجا بخوانید)

فرمانده یگان ویژه پلیس: حضورمان در آبادان برای کمک به آسیب‌دیدگان حادثه "متروپل" است
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۰:۳۱
فرمانده یگان‌های ویژه فراجا درباره اقدامات شبکه‌های معاند و تلاش آن‌ها برای تشویش اذهان عمومی گفت: حضور یگان ویژه صرفاً برای ایجاد آسایش و امنیت مردم انقلابی آبادان و کمک به آسیب‌دیدگان حادثه است. (متن کامل را اینجا بخوانید)
«مرکز وکلای قوه قضائیه» وکالت تمام شاکیان پرونده متروپل آبادان را به‌عهده گرفت
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۹

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به همکاری این مرکز در تدوین قوانین سخت‌گیرانه، ارائه کارشناسی رسمی رایگان برای استقامت‌سنجی بنا‌ها در پرونده متروپل گفت: "مرکز وکلای قوه قضائیه" وکالت تمام شاکیان پرونده متروپل آبادان را به‌عهده گرفت. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

وزیر کشور: شمار جانباختگان متروپل به ۲۸ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۹:۰۷

وزیر کشور از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان به ۲۸ نفر خبر داد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

تیم حمایت روانی هلال احمر لرستان به آبادان اعزام شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۸:۴۱

محمد قدمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: تیم حمایت روانی "سحر" جوانان این جمعیت در راستای حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از حادثه ریزش ساختمان متروپل به آبادان اعزام شد.

آخرین جزییات حادثه متروپل آبادان در روز ششم

استاندار خوزستان:مقصران حادثه متروپل آبادان به اشد مجازات خواهند رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۰:۵۸

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت:با مقصران حادثه ساختمان متروپل آبادان به دلیل ساخت ساختمان متروپل بدون در نظر گرفتن مسائل فنی با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

عملیات انفجار ساختمان متروپل آبادان منتفی شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۰:۳۹

عباس معظمی، معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: جلسات متعدد کارشناسی با حضور مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات برگزار شد و آن ها پس از بررسی شرایط این سازه و موقعیت حساس منطقه، انفجار درجا را منتفی دانستند و عملیات آواربرداری با طرح‌های دیگری در حال انجام است.

از زمان ریزش این سازه تاکنون نیروهای امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست و جو و آواربرداری هستند.

دادستان کشور: در صورت قصور دادستان آبادان، اغماض نمی‌کنیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۰:۱۵

دادستان کل کشور در خصوص اینکه چرا تا الان دادستان آبادان بازداشت نشده است، گفت: مردم بدانند که دستگاه قضا به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و هر کسی در هر مقامی که باشد مورد تعقیب قرار خواهد گرفت و هیچ اغماضی نمی‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار