کد خبر: 1089913
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
منابع آگاه در دولت آمریکا خبر دادند که رئیس جمهور این کشور همزمان با رایزنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تصمیم نهایی خود جهت حفظ نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را گرفته است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: طبق گفته یک مقام ارشد غربی، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را جهت نگه داشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی این کشور نهایی کرده است.

منبع آگاه دیگری نیز در این رابطه گفت که بایدن در تماس تلفنی روز گذشته خود با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی این مسئله را اعلام کرده و افزوده است که این تصمیم کاملاً نهایی شده و پنجره اعطای امتیازات به ایران بسته شده است.

تصمیم بایدن در این رابطه در حالی است که پیشتر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که در جریان سفر «انریکه مورا» معاون وی به تهران، اروپا بسته‌ای پیشنهادی را آماده کرده است که بر اساس آن آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه خود موافق است، اما تحریم‌ها علیه این سازمان را حفظ می‌کند.

رسانه‌های غربی نیز مدعی شدند که در جریان سفر مورا، جمهوری اسلامی موافقت کرده که مذاکرات بر سر موضوعات غیر از حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، که محور آخرین دور مذاکرات وین بود، از سر گرفته شود.

در دور‌های پیشین مذاکرات وین، جمهوری اسلامی از آمریکا خواسته بود که سپاه پاسداران را از فهرست سازمان‌های تروریستی خود خارج کند. آمریکا، اما این درخواست را رد کرد و همین باعث به بن بست کشاندن مذاکرات شد. پولیتیکو به نقل از مقامات غربی نوشته بود که در جریان سفر مورا، جمهوری اسلامی از این خواست خود عقب نشینی نکرده، اما برای از سرگیری مذاکرات بر سر موضوعات غیر سپاه پاسداران از خود تمایل نشان داده است.

آمریکا در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور و در راستای آنچه وی «سیاست فشار حداکثری» بر ایران نامیده بود، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خود در سال ۲۰۱۹ قرار داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار