کد خبر: 1089835
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
رییس فدراسیون وزنه برداری به مهاجرت دختر وزنه بردار واکنش نشان داد و گفت: این‌ها از ارزش‌های اخلاقی به دور است.
 علی مرادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برای کشور‌های اسلامی چند وزنه‌بردار اعزام می‌شود، گفت: روز گذشته در کمیته ملی المپیک حاضر شدم و لیست نفرات کامل را اعلام کردم. اعضای کادر فنی تصمیم گرفتند که تیم مردان را به نحو کیفی و کامل (۱۰ نفر) اعزام کنند. البته اردو‌ها از فردا با تعداد ۱۶ نفر آغاز می‌شود و با توجه به همین موضوع تیم زنان را نیز حمایت می‌کنیم. در بخش زنان احتمالا ۸ نفر اعزام خواهند شد که روی شانس‌های مدال بیشتر حساب کنیم.

رییس فدراسیون وزنه برداری در ادامه در خصوص پناهندگی دختر وزنه بردار گفت: اینگونه موارد نه برای ما بلکه برای دنیای ورزش اجتناب ناپذیر است. اگر روی این موضوع در المپیک اخیر نگاه کنید یکی از دختران به کشور دیگری رفت. ورزش در همه دنیا فراز و نشیب‌های خودش را دارد، از اینکه چگونه می‌توانیم جلوی این اتفاقات را بگیریم و یا مهاجرت‌ها کمتر شود باید انگیزه بیشتری برای ورزشکاران فراهم کرد.

مرادی همچنین گفت: به نظر می‌رسد این اقدامات کم لطفی است که به مجموع کشور و آن ورزش لطمه می‌زند؛ کسی که با همه خودخواهی خود اینهمه خاستگاه‌های دختران جدیدی را که به ورزش می‌آیند را نابود می‌کنند. این‌ها از ارزش‌های اخلاقی به دور است حالا چه پناهنده شود، یا بخواهد مهاجرت داشته باشد. فکر می‌کنم باید کمی به مسائل خود توجه کنند تا این مسائل را گسترده‌تر ببینند. این رشته در کشور جدید است، در سه سال و نیم به اندازه ۵۰ سال کار انجام گرفته است.

وی افزود: کسانی که در این رشته صاحب نام هستند و برخی در آن‌ها پناهنده می‌شوند هنوز نمی‌توانسته اند یک مدال درست و حسابی بگیرند. ورزشکاران ما در سه سال و نیم مدال‌های خوب ورزشی گرفته اند و آن‌ها باید حمایت شوند. ما حمایت می‌کنیم. کلاس آموزشی داوری و مربی گری را برای خانم‌ها بیشتر مقرر می‌کنیم. اردو‌ها را در صدد هستیم که بهتر کنیم ضمن اینکه در بحث برگزاری اردو‌های تمرینی در سطح استان جلسه‌ای با حضور نایب رییس زنان داریم تا بتوانند تمرینات بهتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که در موضوع یکتا جمالی موضوع سوء مدیریت و توبیخ پیش آمده است؟ گفت: من به این موضوع‌ها بر نمی‌گردم، چون حاشیه‌ای است. دختر‌هایی که هستند عضو خانواده ما هستند. اگر هم چیزی هم هست باید تذکر داد و اگر نیاز به حمایت است باید انجام دهیم. تشویق و تنبیه کجاست. در خانواده خصوصی اگر پدر تذکر ندهد وظایفش را انجام نداده است. ما نایب رییس داریم که در بخش زنان کار می‌کند. نایب رییس استان‌ها هم همین شکل است.

وی در ادامه گفت: ما تیم‌هایی را در موارد زیادی با نفرات زیاد حتی به آمریکا اعزام کرده بودیم. رفتند و آمدند و بدون هیچ گونه تنشی. این گونه اقدامات هر چقدر هم بخواهی شرایط را مهیا کنی، کسی که ته دلش می‌خواهد اتفاقی را رقم بزند کار خود را می‌کند. کسی که شب بخوابد و صبح زود بلند شود و ساعت ۸ به بهانه اینکه حال خانواده اش را بپرسد از مربی مربوطه زمان بخرد و نیت خود را به عمل برساند نمی‌تواند بدون برنامه ریزی از قبل این کار‌ها را کرده باشد. یا کسی که مصاحبه کرده و می‌گوید که او را از آلمان برده، پس برنامه ریزی داشته اند و سیستم سامان دهی برای این موضوعات مهیا کرده اند. احساس من این است که یک شبکه قاچاق انسان این‌ها را مدیریت می‌کند. سیستم، سازماندهی شده است.

وی افزود: شما نمی‌توانید، مگر ساده لوحی کنید. امکان ندارد جوان ۱۷ ساله شب بخوابد صبح تصمیم دیگری بگیرد. اتفاق خاص این بود که آنقدر تودار بوده که هیچ کس مطلع نشده است. شرایطی را به وجود آورده کسی نفهمیده است.

مرادی در خصوص بازنشستگی‌اش گفت: من بازنشسته نیستم. تا زمانی که سازمان بازنشستگی مسائلی که در ارتباط با سنوات هست مورد تایید قرار ندهد هیچ سازمانی نمی‌تواند پرسنلی را بازنشسته اعلام کند. پس ما بازنشسته محسوب نمی‌شویم و فی کما سابق به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی در خصوص دیوان عدالت اداری نیز گفت: دیوان عدالت اداری موضوع دیگری است. به نظر من چیزی که وزارت ورزش دنبال می‌کند با منشور المپیک که نمی‌تواند در مجمع دخالت کند. مجمعی که رییس آن رییس ورزش کشور است. چگونه می‌توان رایی که مشابه رای هادی ساعی باشد با همان شرایط، همان قاضی و همان شعبه تایید کرده، اما برای ما را نقض کند. ما اعتراض کردیم. اینکه رای بدوی انتشار پیدا کند خلاف و جرم است. دوستانی که نشر داده اند باید در مراجع قضایی پیگیری شود. تا رای قطعی صادر نشده که نباید منتشر کنند. رای بدوی قانونش این است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی بازنشسته نیستید، گفت: من از سال ۴۲ سرباز و بسیجی این کشورم بعدش هم بازنشستگی یک اسم است و اگر به نام ما بخورد ما هستیم. به لحاظ قانونی هم صندوق بازنشستگی باید بررسی کند و تایید کند. من نزدیک سی و چند سال سابقه اجرایی دارم. سابقه اجرایی با سنوات و حق بیمه فرق دارد. دو موضوع است. چیزی که در ارتباط با سوابق است ۳۶ سال است. آن چیزی که در خصوص سنوات هست نزدیک ۳۰ سال است. یعنی من دور بعدی هم می‌توانم باشم. بستگی به نظر مجمع دارد. چون کارشناس ارشد هستم تا زمانی که بالاترین مقام بگوید می‌توانم باشم. ممکن است ۳۰ یا ۴۰ سال باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار