کد خبر: 1089635
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
رئیس ستاد اربعین عنوان کرد
رئیس ستاد اربعین با تاکید بر لزوم پایداری آب و برق در گذرگاه‌های مرزی، گفت: یکی از تهدیدات زائران اربعین، گرمای هوا است.
مجید میر احمدی در جمع خبرنگاران افزود: حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین به عنوان مشاور ستاد اربعین انتخاب می‌شود و مسئولیت‌هایی برای به کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های ملی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: استانداران فرض را بر این بگذارند که تمام مسئولیت مدیریت اربعین به شخص استاندار برمی‌گردد و منتظر افراد دیگر نباشند چراکه استانداران فرماندهان عملیاتی این فریضه هستند.

معاون وزیر کشور افزود: اولویت بندی‌ها در انجام این سفر نباید فراموش شود، یکی از تهدیدات مهم گرما است و مدیریت این مسئله که چگونه در ایران زائران را مدیریت کنیم که از لحاظ گرمازدگی دچار مشکل نشوند، نیاز به برنامه ریزی دارد.

میراحمدی گفت: مدیریت جمعیت را باید انتظامی کل کشور مدیریت کند و سایر موارد با کمیته‌های مشخص شده است.

رئیس ستاد اربعین گفت: کمیته‌ها مسئول پشتیبانی کلی از استان‌ها را به عهده دارند و تصمیمات کلی مثل تعیین قیمت بلیت را در ستاد مطرح و به نتیجه می‌رسانند، اما برخی تصمیمات که استانی است را باید با استانداران مطرح کنند.

وی ادامه داد: استان‌های معین صرفاً در موضوعات عمرانی و پروژه‌های زیرساختی مسئولیت دارند و بحث‌های دیگر را باید کمیته‌ها عهده دار شوند.

میراحمدی اظهار کرد: باید برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های ملی مثل آستان قدس، شهرداری تهران و مشهد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، اوقاف و… استفاده شود و برنامه ریزی و نحوه گرفتن کمک از این افراد هم بر عهده حسن پلارک قرار می‌گیرد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: خوزستان هیچ استان معینی ندارد و استاندار باید خودش برنامه ریزی کند و البته با مشورت از سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های کشور هم استفاده کند.

وی ادامه داد: فرمانده ستاد اربعین در عراق، سفیر ایران در عراق است و باید هرچه سریع‌تر ستاد خودش را تشکیل دهد و مشکلات را در عراق هرچه سریع‌تر حل و فصل کند.

میر احمدی بیان کرد: کمیته‌ها ظرف یک هفته تمامی مسائلی که باید سفیر در عراق پیگیری کند را اعلام کنند تا ما با سفیر صحبت کنیم و مشکلات را به مرور زمان حل و فصل کنیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: ما باید برای سفر اربعین امسال پیوست رسانه‌ای قوی داشته باشیم تا زائر شرایط خاص سفر امسال را از قبل بداند و در عمل انجام شده قرار نگیرید.

وی گفت: تصمیمات مالی باید به نحوه‌ای اتخاذ شود که هم به نفع مردم باشد و هم به نفع افراد و نهاد‌های خدمت رسان تا در زمان اربعین دیگر نیاز به مداخله نباشد.

میراحمدی تاکید کرد: توسعه پارکینگ‌های شخصی باید در اولویت کاری استانداران قرار بگیرد چراکه هرچه زائران با وسیله نقلیه خود در کشور سفر کنند مدیریتشان راحت‌تر است.

رئیس ستاد اربعین گفت: پایداری آب و برق در سه گذرگاه مرزی بسیار مهم است، پایداری آب برای ۳۰۰ هزار نفر فراهم شده و برای پایداری برق هم باید تدبیر لازم انجام شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار