کد خبر: 1089523
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کنفدراسیون فوتبال آسیا روی حواشی بازی تراکتور – پرسپولیس تاکید دارد
در حالی گفته می‌شود که رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور – پرسپولیس امروز اعلام می‌شود پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از اتفاقات ورزشگاه یادگار امام به شدت انتقاد کرد.
وحید صابری
چند روز پیش در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام، دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس به علت پرتاب اشیاء به زمین و وقفه‌های متوالی مسابقه، با تصمیم داور و ناظر مسابقه، نیمه تمام ماند. اتفاقات عجیبی که باعث انتقادات اهالی و پیشکسوتان فوتبال شد. محمد پنجعلی کاپیتان پیشین و پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو با جوان آنلاین، نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد.
 
پنجعلی: این حواشی‌ها می‌تواند محرومیت‌های سنگینی داشته باشد

محمد پنجعلی در این رابطه در گفت وگویی اظهار داشت: واقعا جای تاسف است که در کشورما همچنان شاهد چنین صحنه‌هایی هستیم. من بازی را دیدیم، اما اصلا متوجه نشدم اصل حواشی از کجا شروع شد. نکته جالب اینکه هر دو تیم مساوی بودند و اصلا نمی‌بایست حواشی بوجود می‌آمد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید عنوان کنم بحث امنیت ورزشگاه بود. ببینید الان پرونده این دیدار پیگیری می‌کشود در نهایت یک تیم برنده و تیم دیگر محروم و جریمه خواهد شد، اما اگر در آن روز اتفاق ناخوشایندتری پیش می‌آمد چه کسی جوابگو بود. پرتاب سنگ آن هم از فاصله زیاد می‌توانست بسیار خطرناک باشد و نقص عضو بازیکنان و داور بازی را در پی داشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به اینکه در بازی مشخص بود هوادار اجازه بازی نمی‌دهد گفت: وقتی هواداران شعار‌های خارج از عرف در ورزشگاه سر می‌دهند قطعا این روی اعصاب بازیکنان پرسپولیس تاثیر می‌گذارد و جو بازی بهم می‌خورد. درآن بازی مشخص بود هواداران اجازه بازی را نمی‌دادند. البته من نمی‌گویم که آن‌ها طرفداران اصلی تیم تراکتور بودند، اما وقتی در تبریز این اتفاقات رقم می‌خورد این به پای هواداران تراکتور نوشته می‌شود.
وی درپاسخ به این سئوال که مسئولان باشگاه تراکتور عامل اصلی را عالیشاه می‌دانند افزود: ببینید من کار عالیشاه و پرتاب سنگ به سمت هواردان را صحیح نمی‌دانم، اما یادمان باشد که یک بازیکن در آن شرایط چقدر تحت فشار است. بالاخره هر کسی آستانه تحملی دارد که مسئولین زمین می‌بایست آن جو را آرام می‌کردند. این اتفاق تمام شد، اما اگر تدبیری اندیشه نشود ممکن است دوباره چنین اتفاقاتی تکرار شود که در آینده قطعا به ضرر فوتبال و باشگاه‌ها خواهد بود.

پنجعلی در ادامه درباره تبعات این نوع حواشی‌ها گفت: همانطور که در هیچ جای دنیا این حواشی بوجود نمی‌آید. پرتاب سنگ بسیار جوی بدی را در رسانه‌های دنیا نشان می‌دهد وقتی ما دم از فرهنگ می‌زنیم باید یک سری اصول و اخلاقیات را رعایت کنیم. ضمن اینکه بازتاب بد آن در آسیا باعث می‌شود در بحث میزبانی‌ها در آینده مشکلاتی بوجود آید. کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این مسائل بسیار تاکید دارد و مسئولان فدراسیون باید بدانند این اتفاقات بار منفی برای‌مان دارد و محرومیت‌های سنگینی برای فوتبال ایران در پی خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار