کد خبر: 1089292
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
جنبش حماس پس از دستیابی به توانمندی موشکی، این‌بار از پهپاد‌های جدیدی رونمایی کرد که موفق شد با ورود به سرزمین‌های اشغالی تصویربرداری کند. همزمان جهاد اسلامی هم برای اولین بار تصاویر ضبط شده از شهرک‌های اطراف نوار غزه در جریان جنگ «سیف القدس» منتشر کرده که نشان می‌دهد پس از این آسمان نیز برای اسرائیلی‌ها ناامن خواهد شد.

در شرایطی که مقامات صهیونیستی تاکنون از موشک‌های مقاومت فلسطین در غزه در هراس بودند و تلاش می‌کردند این توانمندی را از بین ببرند، اکنون هراس صهیونیست‌ها دوچندان شده است. با تشدید تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس روز جمعه از نسل جدید پهپاد‌های خود به اسم «الزواری» رونمایی کرد. به گزارش پایگاه فلسطین الیوم، این پهپاد که به نام شهید محمد الزواری از مهندسان تونسی عضو حماس نامگذاری شد، موفق به نفوذ به اراضی اشغالی و شناسایی و تصویربرداری از اهداف و مواضع دشمن صهیونیستی شد. همچنین سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در عرصه نظامی دوشادوش حماس در غزه به جنگ با اشغالگران مشغول است، شامگاه پنج‌شنبه تصاویر ضبط شده جدیدی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه در جریان جنگ سیف القدس منتشر کرد. این گروه اعلام کرد که پهپاد‌های مقاومت فلسطین سال گذشته پس از نفوذ به اراضی اشغالی توانسته بودند این تصاویر را ضبط کنند و به سلامت به آشیانه خود بازگردند. سرایا القدس اشاره کرد که این تصاویر برای اولین بار منتشر شده است. به گزارش سایت النشره لبنان، سرایا القدس این تصاویر را به همراه چند ویدئویی دیگر از سال‌های گذشته تحت عنوان «سلسال النصر» (آب خوشگوار پیروزی) در سالروز جنگ «سیف القدس» منتشر کرده است. در این ویدئو عنوان شده است: «پس از تهدیدات دشمن و اشاره به حمله زمینی به نوار غزه، فرماندهی سرایا القدس به نیروی هوایی دستور اجرای عملیات شناسایی خط مرزی حدفاصل میان نوار غزه و شهرک‌های صهیونیست‌نشین و بررسی منطقه عملیات را داد.» شاخه نظامی جهاد اسلامی در ادامه اضافه کرد: «یکی از پهپاد‌های ما مأموریت شناسایی موفقیت‌آمیزی را انجام داد و ادعای دروغین ارتش اشغالگر را برملا ساخت. مشخص شد که در خط حدفاصل هیچگونه نیرویی مستقر نیست. پهپاد به سلامت به پایگاه خود بازگشت.»
مقامات اسرائیل سال گذشته پس از عملیات ۱۱ روزه شمشیر قدس که بیش از ۴ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد، از توسعه قدرت موشکی مقاومت فلسطین ابراز نگرانی کردند و به همین منظور در یک‌سال گذشته از وارد شدن به جنگ جدید با این گروه‌ها خودداری کرده‌اند. اگر تاکنون موشک‌ها بلای جان صهیونیست‌ها بودند، این‌بار قدرت پهپادی هم به ترس و وحشت صهیونیست‌ها اضافه کرده است و نشان می‌دهد آسمان اسرائیل دیگر امن نیست. طی سالیان گذشته حزب‌الله لبنان برای اولین بار پهپاد‌های خود را به آسمان اسرائیل فرستاد و اکنون فلسطینی‌ها نیز به این توانمندی دست یافته‌اند که می‌توانند در جنگ‌های آتی از آن‌ها در مقابل دشمن استفاده کنند. گروه‌های فلسطینی در یک‌سال گذشته از چند نوع پهپاد بومی خود از جمله پهپاد «جنین» رونمایی کرده‌اند و به صهیونیست‌ها هشدار داده‌اند که محور مقاومت فلسطین دارای توان دفاعی و تهاجمی بالایی است و با شروع جنگ دشمن بدترین طعم جنگ را خواهد چشید. دستیابی مقاومت غزه به توانمندی پهپادها، در حالی است که رژیم صهیونیستی تاکنون سعی داشت قدرت موشکی این گروه‌ها را از بین ببرد، اما نه تنها قدرت موشکی فلسطینی‌ها افزایش یافته است، بلکه در عرصه هوایی هم به دستاورد‌های جدیدی رسیده‌اند که می‌تواند موازنه بازدارندگی را بالا ببرد. حملات همزمان موشکی و پهپادی فلسطینی‌ها در جنگ آتی می‌تواند شرایط را برای اسرائیلی‌ها دشوارتر کند، چراکه سامانه گنبد آهنین که ناکارامدی آن اثبات شده است، در مقابل موج حملات گسترده کارایی خود را از دست خواهد داد. همچنان‌که ارتش صهیونیستی روز پنج‌شنبه با فعال کردن گنبد آهنین مدعی سرنگونی پهپاد حزب‌الله شد، اما دقایقی بعد اعلام کرد که در این تشخیص اشتباه کرده و پهپاد خودی را منهدم کرده است.
هشدار مجدد مقاومت
با افزایش تنش‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، یک مقام ارشد جهاد اسلامی تأکید کرد، اجتماعات بزرگ در مسجد‌الاقصی هر توطئه جدید رژیم صهیونیستی علیه حرم شریف قدسی را ناکام می‌گذارد. محمد الهندی، رئیس دایره سیاسی و عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه در سخنانی تأکید کرد که این جنبش و دیگر گروه‌های مقاومت با تهدید‌های سازمان صهیونیست افراطی لاهاوا درباره تخریب قبه الصخره و راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در بخش قدیمی قدس برخورد جدی خواهد داشت. به گزارش فلسطین الیوم، الهندی گفت: «شهر بیت‌المقدس و مسجدالاقصی مثل اعصاب حساسی هستند که هر اشاره‌ای به آن انتفاضه ملت فلسطین در هر کجا را به همراه خواهد داشت و جنبش‌های مقاومت مسئولانه در برابر چنین قضیه‌ای ایستاده‌اند.» او با بیان اینکه نبرد سیف‌القدس همچنان باقی است، گفت: «گروه‌های مقاومت رفتار‌های دشمن را زیر نظر دارند و در همه موارد مسئولیت خود را برعهده خواهند داشت.» الهندی گفت: «تشدید حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در قدس و کرانه باختری  ثابت می‌کند که اسرائیل از ادامه مقاومت فلسطینیان اعصاب برایش نمانده است، به‌خصوص که در نوار غزه هم جایی برای هدف گرفتن ندارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار