کد خبر: 1089214
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
طبق آخرین آمار جهانی در شبانه روز گذشته ۷۹۰ هزار و ۸۵۶ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۷۹۲ نفر جان خود را از دست دادند.
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۲۵ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۵۶۳ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۹۵ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۸۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۸۸ هزار و ۱۴۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۴ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۴۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک‌میلیون و ۲۸ هزار و ۳۳۷ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲ هزار و ۵۷۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۲۲ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۴ هزار و ۳۲۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۰ هزار و ۴۱۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۲۲۶ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۵ هزار و ۴۹۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۹ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۱۴۵، ۲۶ میلیون و ۱۳ هزار و ۲۸۳، ۲۲ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۳۷۷، ۱۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۶۱۷ و ۱۷ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۹۵۷ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۷ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۹۹ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۶۰ هزار و ۱۱۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۱ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۸۲، ۴۲ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۴۵۵ و ۲۹ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۴۰ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
 
کرونا در جهان/ مرگ ۱۷۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار