کد خبر: 1089154
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا با تشکیل توده گرد و خاک روی عراق و انتقال آن به کشور در برخی نقاط شمال‌غرب، جنوب‌غرب، جنوب، غرب و مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، کاهش کیفیت هوا رخ دهد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز همچنان در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، یزد، اصفهان و هرمزگان گرد و خاک تداوم دارد و در استان تهران هم از این منظر، وضعیت جوی ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی افزود: روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گاهی گرد و خاک داریم و این شرایط روز شنبه ۳۱ اردیبهشت در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، همچنین استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در روز آینده در مناطقی نظیر شمال غرب، غرب و جنوب کشور، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و اردبیل خبر داد.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه ۳۱ اردیبهشت کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور داریم، گفت: روز یکشنبه در کشور بارش خاصی نداریم و روز دوشنبه ۲ خرداد در برخی نقاط شمال‌غرب بارش، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز‌های شنبه و یکشنبه پیش‌رو در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در زابل طوفان گرد و خاک خواهیم داشت.

وی گفت: روز آینده با تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال آن به کشور پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، جنوب، غرب و مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی پدیده گرد و خاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا رخ دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه این توده گرد و خاک در شمال‌غرب کاهش می‌یابد، اما در سایر مناطقی که ذکر شد همچنین شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد: روز دوشنبه ۲ خرداد مجددا با تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق در نوار غربی کشور پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با گرد و خاک و باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار