کد خبر: 1088942
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

شش سارق خشن در حالی که چاقو و قمه به دست داشتند با حمله به دو مأمور پلیس که در حال انتقال سارق خشن به دادسرا بودند، وی را فراری دادند.
به گزارش جوان، مدتی قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید چهار پسر جوان سوار بر دو موتور‌سیکلت راه شهروندی را در یکی از خیابان‌های شرقی تهران سد و تلفن همراهش را به زور سرقت کرده و از محل گریخته‌اند.
شاکی گفت: «در خیابان خلوتی پیاده می‌رفتم و تلفنی هم با یکی از دوستانم حرف می‌زدم که دو موتور‌سیکلت با چهار سرنشین به من نزدیک شدند. همان لحظه احساس خطر کردم و احتمال دادم سارق باشند، اما قبل از فرار آن‌ها به من حمله کردند و تلفن همراهم را به زور گرفتند و به سرعت فرار کردند.»
با شکایت مرد جوان مأموران تحقیقات خود را به دستور قاضی دادسرا برای شناسایی سارقان آغاز کردند. در نخستین گام گزارش‌های متعدد و مشابه‌ای از سرقت‌های سریالی چهار پسر موتور‌سوار به مأموران پلیس رسید که همگی حکایت از آن داشت سارقان با دو موتور‌سیکلت گوشی شهروندان را سرقت می‌کنند.
تصادف سارقان
همزمان با ادامه تحقیقات درباره سرقت‌های سریالی سارقان خشن، مأموران پلیس روزشنبه ۱۷‌اردیبهشت با خبر شدند، شهروندانی در یکی از خیابان‌های منطقه تهران‌نو سارق موتور‌سواری را هنگام سرقت گوشی پسر جوانی به دام انداخته‌اند.
بدین ترتیب مأموران پلیس راهی محل شدند و سارق ۳۸‌ساله را به نام کامران بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. بررسی‌ها نشان داد سارق دستگیر شده همراه سه نفر از همدستانش با دو موتور‌سیکلت گوشی پسر جوانی را سرقت می‌کنند، اما هنگام فرار موتورسیکلت یکی از سارقان با خودروی عبوری تصادف می‌کند و واژگون می‌شود. پس از این حادثه سه همدست او فرار کرده، اما رهگذران و کاسبان محل سارق ۳۸‌ساله را دستگیر می‌کنند و به اداره پلیس خبر می‌دهند.
شاکی گفت: «در خیابان با تلفن همراهم صحبت می‌کردم که چهار سرنشین دو موتور‌سیکلت به من حمله کردند و گوشی‌ام را از دستم قاپیدند. پس از این سارقان را با پای پیاده تعقیب کردم و با داد و فریاد از مردم کمک خواستم. سارقان به سرعت در حال فرار بودند که یکی از موتورسیکلت‌های آن‌ها با خودروی عبوری تصادف کرد. راننده تعادلش را از دست داد و به زمین خورد و مردم هم او را قبل از فرار دستگیر کردند، اما ترک نشین او همراه همدستانش موفق به فرار شد.»
مأموران پلیس در بررسی سوابق متهمان دریافتند سارق دستگیر شده یکی از اعضای باند سارقان موتور سوار است که مدتی است به صورت سریالی گوشی شهروندان را سرقت می‌کنند.
فرار سارق خشن
هنگام انتقال به دادسرا
بدین ترتیب پس از تشکیل پرونده متهم صبح روز یک‌شنبه ۱۸‌اردیبهشت از سوی مأمور پلیس و سرباز وظیفه‌ای برای بازجویی به یکی از دادسرا‌های عمومی تهران منتقل شد.
از آنجایی که بررسی‌ها نشان داد گوشی‌قاپی‌های متهم و همدستانش مقرون به آزار بوده پرونده وی به دستور دادیار دادسرا به دادسرای دیگری فرستاده‌شد و به همین خاطر مأمور پلیس و سرباز وظیفه، متهم را از دادسرا خارج کرده و تصمیم گرفتند به دادسرای مورد نظر منتقل کنند، اما خبر نداشتند که همدستان وی در همان نزدیکی‌ها کمین کرده و منتظر هستند در زمان مناسب به مأموران پلیس حمله کنند و متهم را فراری دهند.
مأموران پلیس در حال انتقال متهم بودند که ناگهان شش مرد با قمه و چاقو در حالی که صورت‌های خود را پوشانده بودند به مأموران پلیس حمله کردند. تعدادی از متهمان با قمه به مأمور پلیس حمله و وی را تهدید به مرگ کردند و دو نفر از آن‌ها هم به سراغ همدست‌شان رفتند که دستش به دست سرباز وظیفه‌ای دستبند زده شده بود. آن‌ها به سرعت با انبردست دستبند را باز کردند و همراه وی به سرعت از محل گریختند.
با فرار سارق سابقه‌دار به کمک همدستانش تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی به دستور قاضی یکی از شعبه‌های دادسرای ویژه سرقت تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری متهم فراری و شش‌همدست وی آغاز کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار