کد خبر: 1088861
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: حل مشکلات مردم به مثابه تقویت کارآمدی نظام در اذهان مردم و به نوعی کار فرهنگی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است.

مجتبی حاجی قاسمی با بیان این مطلب اظهار داشت: گرچه کار فرهنگی تکلیفی بر همه نهادها به ویژه مدیریت شهری است لکن در شرایطی که شهرهای بزرگ همچون کرج گریبانگیر مشکلاتی همچون ترافیک و فقر سرانه های رفاهی هستند، چنانچه اقدام موثری در جهت رفع معضلات شهری صورت پذیرد، فی الواقع به نوعی اعتمادسازی و تقویت کارآمد نظام در اذهان مردم است و باید سعی کنیم که سمت و سوی هزینه کرد اعتبارات با اولویت خروجی عینی و عملگرایی باشد.

وی افزود: در بحث پروژه های فرهنگی همچون احداث باغ موزه دفاع مقدس که بین 400 تا 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، شهرداری گرچه باید به ساختِ آن کمک مالی نماید، لکن سایر نهادهای مکلف شده نیز باید به نقش خود عمل نمایند.

این مسئول اظهار کرد: امسال و احتمالاً در غیابِ اعتبارات حمایتی دولتی باید به وضعیت مترو و بزرگراه شمالی سامان دهیم، پروژه هایی همچون BRT و تکمیل پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و مجموعاً بخشی از وعده های داده شده به مردم که بنده تصور می کنم سرعتِ اقدامات باید بسیار فراتر از روند کنونی باشد، را محقق نماییم و یقیناً ارائه خدماتِ کارآمد و کیفی به مردم برابر با غنی ترین کارِ فرهنگی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج ادامه داد: البته در کارهای فرهنگی که نیز ضرورتِ آن انکارناپذیر است، باید به دنبال کارهای کیفی، زیرساختی، هدفمند و همسو با نیاز مخاطب باشیم و به اصطلاح صرفاً دنبال عنوان سازی و برگزاری مراسمات مختلف نباشیم، نیازهای فرهنگی شهر را بسنجیم، متناسب با آن اقدام نماییم و در نهایت خروجی و تاثیرِ آن بر مخاطب و فضای شهر را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم.

حاجی قاسمی در پایان اظهار کرد: در مجموع معتقدم که حل مشکلات شهر با شعارزدگی میسر نیست، البته قطعاً با کار و تلاش بیشتر و با برنامه ریزی و هدفگذاری و فاصله گرفتن از فضای روزمرگی می توانیم کارهای بزرگی محقق نماییم و بخشی از مشکلات شهر را سبک کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار