کد خبر: 1088856
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج:
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج با تبریک فرا رسیدن سالروز ملی روابط عمومی به مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران این عرصه خطیر به عنوان هنرِ هشتم، اظهار داشت: اصحابِ ارتباطات با کمترین امکانات منشاء خدمات و دستاوردهای بزرگی هستند.

حامد احسانی نژاد با بیان اینکه ارتباطات در ایران در حال گذر سریع از دوره سنت به مدرنیته و پوست اندازی عمیق است، اظهار داشت: هنرِ روابط عمومی با جلبِ توجهات به سمت شبکه های اجتماعی و فضایِ مجازی به سمت الکترونیکی شدن سوق یافته که ضمن برخی معایب، تحولات شگرفی را نیز در جهت سرعتِ اطلاع رسانی، افزایش دایره مخاطبین و انتقال فوری پیام به مخاطب رقم زده است.

وی افزود: روابط عمومی در عصرِ کنونی نهادی شبانه روز بیدار با قدرتِ پاسخگویی در هر لحظه و ملزم به واکنش سریع به تحولات پیرامونی است و اگر کوچک ترین تأخیری در روند انتقال پیام، گرامیداشت مناسبت ها، پاسخگویی به مطالبات یا اطلاع رسانی رویدادها وجود داشته باشد، مخاطب به آن پی می برد و آن را به پایِ ضعف سیستم روابط عمومی می نویسد، این در حالی است که هنوزِ جایگاه روابط عمومی نزدِ مدیران آنطور که باید و شاید نهادینه نشده است.

این مسئول اظهار کرد: شهرداری کرج با استقرارِ روابط عمومی مستقل یا رابط خبری در هر یک از مناطق تابعه، سازمانهای وابسته و معاونت های ۶ گانه و با ارتقای روابط عمومی به اداره کل ارتباطات و امور بین الملل طی سالهایِ قبل، روندِ شفافیت، اطلاع رسانی و انجام مأموریت های محوله اعم از برگزاری مراسمات سطح شهر یا فضاسازی های مناسبتی را با حداقل صد نیروی انسانی پیش می برد و از نهادهایِ پیشرو در این عرصه در سطح استان می باشد.

احسانی نژاد اظهار کرد: روزانه در مدیریت شهری کرج در حدود صد بسته خبری و گزارش تصویری در جهت ارائه گزارش عملکرد به شهروندان تهیه و منتشر می شود، همچنین اخبارِ سازمانی در پایگاه خبری، پرتال اطلاع رسانی، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی بارگذاری می شود و گزارشِ عملکرد مدیریت شهری در فواصل مختلف زمانی پایش شده و در اختیار شهروندان، اصحاب رسانه و مدیران قرار می گیرد.

مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج تصریح کرد: البته پل ارتباطی شهرداری با شهروندان و افکار عمومی یک طرفه نیست و پیام های شهروندی که از طریق رسانه های شهرداری یا سایر طرق وصول می گردد، به مدیران مربوطه منعکس و در ادامه تا حل موضوع پیگیری می شود، همچنین اداره کل ارتباطات ابتکار عمل را در راه اندازی چهارشنبه های مردمی یا دیدارهای شهردار با پرسنل در روزهای پنج شنبه در دست گرفته است.

روابط عمومی در عصرِ کنونی نهادی شبانه روز بیدار با قدرتِ پاسخگویی در هر لحظه و ملزم به واکنش سریع به تحولات پیرامونی است و اگر کوچک ترین تأخیری در روند انتقال پیام، گرامیداشت مناسبت ها، پاسخگویی به مطالبات یا اطلاع رسانی رویدادها وجود داشته باشد، مخاطب به آن پی می برد و آن را به پایِ ضعف سیستم روابط عمومی می نویسد، این در حالی است که هنوزِ جایگاه روابط عمومی نزدِ مدیران آنطور که باید و شاید نهادینه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه همکارانِ بنده در سطح مناطق و سازمانهای شهرداری کرج با کمترین امکانات و بعضاً با تحمل فقر فضای فیزیکی لحظه ای از اطلاع رسانی و عمل به مأموریت های محوله عقب نشینی نمی کنند و این مسئله شایسته قدردانی است، عنوان کرد: انتظار می رود که مدیران شهری با درک صحیح از جایگاهِ رفیع روابط عمومی نسبت به تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، تامین نیروی انسانی متخصص و انتخاب بهترین اتاقِ اداره جهت استقرار روابط عمومی، بستر لازم را برای تحقق ویترینِ شفاف و شیشه ای مهیا نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار