کد خبر: 1088820
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
ماه تنها در آسمان نیست. مجموعه ای به نام «ماه» در تلاش است تا اجازه ندهد هیچ کودکی به خاطر فقر از نعمت تحصیل محروم بماند. همانند ماه که آسمان تیره شب را روشنی می بخشد.

پاهایش را پشت کیف کهنه اش پنهان می کند تا کسی کفش های رنگ و رو رفته و پاره اش را نبیند. با چشمانی خسته به رنگ و لعاب وسایل همکلاسی هایش نگاه می کند و نمی داند این بوی خوبی که می شنود بوی کیف و لوازم تحریر نو است اما هر چه هست آن را دوست دارد. همیشه آرام و ساکت گوشه ای کز می کند حرفی برای گفتن ندارد یا شاید هم کسی با او حرفی ندارد. اینها بخش کوچکی از زندگی دانش آموزانی هستند که فقر بر سر کودکی و آرزوهایشان سایه انداخته.

روزگار بهترین آموزگار من بود.

«با احساسات و عاطفه کودکانه ات رفتن به مدرسه و داشتن کیف، کتاب، دفتر و بازی های کودکانه را تصور می کنی، ولی به واقعیت که میرسی تنگدستی و فقر را احساس می کنی و از همه ی تصورات فقط یک
بغض و یک آرزو برایت می ماند؛ آرزوی اینکه وقتی بزرگ شدم، کاری می کنم که هیچ دانش آموزی بدون کیف نباشد، هیچ دانش آموزی بدون لباس و خوراک نباشد تا بتونه از امکانات آموزشی استفاده کند.»

اینها سخنان مردی است که همت کرده تا مرهمی باشد بر زخم های دانش آموزانی که شوق به تحصیل و باسواد شدن در وجودشان جاری است اما رُخ سیاه روزگار اجازه نمی دهد از اندک امکانات تحصیلی استفاده کنند.

وقتی نام خیریه را می آوریم تصور بیشتر افراد این است که عده ای پدربزرگ و مادربزرگ که به سن بازنشستگی رسیده اند دور هم جمع شده اند تا از مشکلات جوان ترها گره ای باز کنند.

اما در شهرستان لنجان خیریه ای وجود دارد که مدیرش هنوز به دهه ۳۰ سالگی زندگی نرسیده اما در تلاش است تا کوله بار دانش آموزان نیازمند را پر و آنها را راهی مراکز آموزشی کند.

در ادامه شما برخی از فعالیت های «خیریه ماه» را می خوانید که به صورت تخصصی در حوزه نیکوکاری برای دانش آموزان نیازمند. فعالیت می کند و رضا امیری ۲۹ ساله بنیانگذار این خیریه است.

او می گوید: «سال ۱۳۹۸ با
تعدادی از دوستان جوان و دغدغه مند شهرستان لنجان تصمیم گرفتیم آرزویی که از دوران مدرسه در قلبم داشتم و حالا برایم هدف شده بود را جامه ی عمل بپوشانیم.
مرکز نیکوکاری ماه با هدف والا و مقدس، ایجاد عدالت آموزشی و حمایت از دانش آموزان نیازمند ثبت و تشکیل شد که در این خصوص افتخار خدمت رسانی به ۱۷۱ نفر از آینده سازان ایران اسلامی را داریم.

مدیر خیریه ماه عنوان کرد: این مجموعه برای پیشبرد اهداف خود تشکیل چهار کمیسیون تخصصی را در برنامه خود قرار داد. کمیسیون علمی_آموزشی از دانشجو معلمان، فرهنگیان فرهیخته ی بازنشسته و کارشناسان مربوط به امر تعلیم و تربیت تشکیل شده است.

امیری در خصوص برخی از فعالیت های این کمیسیون علمیآموزشی گفت: تهیه و توزیع لوازم التحریر و امکانات آموزشی و کمک آموزشی تبلت،کتاب و ...( در شروع سال های تحصیلی)، برگزاری کلاس های فوق برنامه ریاضی، زبان انگلیسی و ...، برگزاری کارگاه های آموزش خانواده و برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی از وظایف کمیسیون علمیآموزشی است.

او با اشاره به کمیسیون بهداشت و درمان در خیریه ماه بیان کرد: این کمیسیون از پرسنل ارزشمند و انقلابی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان تشکیل شده است.از فعالیت های این کمیسیون می توان به: تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز دانش آموزان( ماسک،مواد ضدعفونی کننده و ...)،
آگاه کردن و پیگیری چگونگی سلامت دانش آموزان و خانواده ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ارجاع تعدادی از دانش آموزان به مشاوران مجموعه جهت درمان اشاره کرد.

او در خصوص فعالیت های کمیسیون بهبود معیشت، اظهار کرد: این کمیسیون از اصناف فعال شهرستان، خیرین بزرگوار مردمی تشکیل شده است. تهیه و توزیع شش مرحله بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۴۰۰ هزار تومان، تهیه و توزیع کارت خرید پوشاک هرکدام به ارزش ۴۵۰ هزار تومان و اهداء کارت هدیه به ارزش ۱۰۰ هزار تومان؛ از فعالیت های این کمیسیون است.


امیری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی را متشکل از کارشناسان مذهبی و جوانان علاقمند، عنوان کرد و گفت: در این کمیسیون تشویق و ترغیب دانش آموزان نسبت به امر تحصیل و کسب معارف اخلاقی،
دیدار با دانش آموزان تحت پوشش و پیگیری مشکلات آن ها، دیدار مستمر و هدفمند با مسئولان و خیران بزرگوار و ارائه گزارش عملکرد، تجلیل از داوطلبان فعال مجموعه، تقدیر و تجلیل از گروه ها و اقشار مختلف در ایام و مناسبت های گوناگون (هفته نکوداشت معلم، روز پرستار،
روز پزشک، روز دانش آموز، روز دانشجو و ...)، تجلیل و تکریم خیران ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ کار خیر و ارائه گزارش مالی و شفافیت درآمد و هزینه انجام می شود.

مدیر مرکز نیکوکاری ماه خاطر نشان کرد: این مرکز در انجام فعالیت های صورت گرفته و جهت پیشبرد اهداف والای خود از راهنمایی ائمه جمعه محترم ،فرماندار محترم شهرستان لنجان و خیران بزرگوار بهره مند گردیده است.

امیری در پایان اضافه کرد: دست بزرگواران را به گرمی می فشاریم و همواره نیازمند همراهی دلسوزانه و امید بخش آنان هستیم. امیدواریم این مجموعه بتواند فعالیت های خود را در دیگر استانها نیز گسترش دهد و باعث افتخار مردمان فهیم، ولایتمدار و انسان دوست خطه ی زرین لنجان باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار