کد خبر: 1088259
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
فریدون حسن

درخشش فوق‌تصور ورزشکاران ناشنوای ایران در المپیک برزیل بار دیگر ثابت کرد که توجه به ورزش قشرهایی، چون جانبازان و معلولان، ناشنوایان، نابینایان و کم‌بینایان تا چه حد می‌تواند مؤثر باشد.
سال‌هاست که در زبان عامه و به مزاح جا افتاده که اگر روی ورزش اقشار دارای معلولیت کار می‌کردیم الان آقای ورزش جهان بودیم. این مورد حالا به حقیقتی انکار‌ناپذیر تبدیل شده که نمونه آن را به وضوح این روز‌ها می‌توان در برزیل دید. کاروان ورزشکاران ناشنوای ایران با کسب ۳۱ مدال رنگارنگ در رده سوم المپیک قرار دارد و این در حالی است که تنها دو روز به پایان این مسابقات باقی مانده و بچه‌های ناشنوای ایران کاری کرده‌اند که پرچم ایران بالاست.
هرچند این امکان وجود دارد تغییر در رده ایران صورت گیرد، اما کسب همین نتیجه حتی با یک یا دو رتبه پایین‌تر با توجه به حرف‌های مهران تیشه‌گران، رئیس فدراسیون ناشنوایان که پیش از اعزام کاروان ایران به برزیل گفته بود هدفمان کسب مدال بیشتر و ارتقای جایگاه هفتمی ایران در رقابت‌های قبلی است را باید یک موفقیت ارزشمند تلقی کرد.
سال‌هاست که چنین قول‌هایی از زبان رؤسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران مختلف شنیده می‌شود. البته نباید تلاش ورزشکاران و مدال‌آوران شایسته کشورمان را که با سختی فراوان خود را آماده حضور در مسابقات جهانی و المپیک و مصاف با حریفان قدرتمند می‌کنند نادیده گرفت، اما وقتی این سطح غیرت، تعصب و خودباوری در ورزشکاران جانباز و معلول یا ناشنوا و کم‌بینا دیده می‌شود باید تلنگری به بقیه زد و توقع تلاش بیشتر از آن‌ها داشت.
یادمان نرفته که برخی از همین ورزشکاران حتی در المپیک حضور پیدا کردند و می‌توانستند موفق هم باشند که این خود گویای پتانسیل بالای این ورزشکاران کشورمان است. همین ورزشکاران ناشنوا در برخی از رشته‌ها توانایی رقابت با ورزشکاران سالم را هم دارند؛ بنابراین وظیفه مسئولان ورزش کشور است که اجازه ندهند آن‌ها به حال خود رها شوند و بیش از این با سختی مراحل آماده‌سازی خود را سپری کنند. یادمان نرود که ورزش برای این اقشار از نان شب هم واجب‌تر است و کسب موفقیت در میدان‌های بزرگ ورزشی تا چه میزان می‌تواند در زندگی آن‌ها و امیدواری به آینده اهمیت داشته باشد.
ایران با درخشش بچه‌های ورزشکار ناشنوای خود در پایان روز دهم رقابت‌های المپیک برزیل بر جایگاه سوم تکیه زده است و آن‌ها که المپیک را تجربه کرده‌اند خوب می‌دانند که این چه دستاورد بزرگی برای کاروان ورزش ایران محسوب می‌شود. دستاوردی که با توجه به همت و تلاش این ورزشکاران می‌تواند در سایه حمایت‌های بیشتر و بهتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حتی بیشتر و بهتر از این هم شود.
فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و ورزشکاران باتعصب ناشنوای کشور در رشته‌های مختلف به وعده خود عمل کردند و نتیجه‌ای در خور توجه به دست آوردند، حالا نوبت به آقایان مسئول ورزش رسیده تا با توجه بیشتر، قدردان زحمات و موفقیت‌های کسب شده از سوی آن‌ها باشند. موفقیت‌هایی که نام ایران را در مهم‌ترین آوردگاه ورزش جهان، یعنی المپیک سربلند کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار