کد خبر: 1088102
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
وزارت امور خارجه آمریکا ضمن حمایت از سیاست چین واحد اعلام کرد که موضع واشنگتن در قبال تایوان بدون تغییر باقی می‌ماند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «مایلم تأکید کنم که ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم و به سیاست چین واحد متعهد هستیم.» این دیپلمات آمریکایی تأکید کرد که سیاست واشنگتن در قبال جزیره تغییر نکرده است.

به گزارش ریانووستی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال یادآور شد که واشنگتن و تایپه «روابط نزدیک و قوی» دارند که عمدتاً بر اساس منافع مشترک در حفظ امنیت در آسیا است.

چندی پیش و با ورود یک ناو آمریکایی به تنگه تایوان، پکن هشدار داد که نادیده گرفتن تمامیت ارضی چین، برای آمریکا هزینه خواهد داشت.

سخنگوی ارتش چین اعلام کرد که آمریکا به طور مکرر اقدامات تحریک‌آمیزی برای ارسال سیگنال‌های اشتباه به نیرو‌های استقلال‌طلب تایوان انجام می‌دهد و عمدا صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان تضعیف می‌کند.

پکن، تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌داند و استقلال این کشور را در تضاد با سیاست «چین واحد» می‌داند. مقامات چینی هرگونه حمایت واشنگتن از تایوان و استقلال این جزیره را محکوم کرده و آن را تعدی به تمامیت ارضی خود می‌داند.

با این حال، آمریکا در سال‌های اخیر حمایت خود از تایوان را به طرز چشمگیری افزایش داده است. فروش میلیارد‌ها دلار تسلیحات به جزیره و اعزام هیئت‌های عالی‌رتبه از جمله حمایت‌های آمریکا از تایوان و مداخله در امور داخلی کشورهاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار