کد خبر: 1087616
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
به همت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد؛
بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، با عرضه بیش از 6 هزار جلد کتاب در 480 عنوان اثر علمی و پژوهشی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور فعالی خواهد داشت.

بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در بخش ناشران عمومی و خارجی در غرفه آستان قدس رضوی به صورت متمرکز حضور یافته و به معرفی و عرضه بخشی از آثار شاخص و تازه منتشر شده خود می‌پردازد.

این مرکز در دو بخش ناشران عمومی و خارجی  به عرضه آثار خود به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و اسپانیولی می پردازد؛ ز مهمترین آثار عرضه شده به زبان عربی می‌توان به عناوینی همچون «المعجم فی فقه لغة القرآن و سر بلاغته»، «نصوص فی علوم القرآن»، «دراسات فنیة فی صور القرآن»، «موسوعه حدیث نبوی» و... اشاره کرد.

همچنین آثار تازه نشریافته این مرکز همچون «خادم تراز»، «پند بیهوده»، «گنجینه مهر رضوی»، «معیارها و روش‌های ارزشیابی محصولات فرهنگی کودکان»، «آموزه‌های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه» و... از دیگر عناوین آثاری است که در این نمایشگاه معرفی و عرضه می‌شود.

بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در بخش ناشران خارجی در غرفه‌ای به مساحت 48 متر مربع حضور خواهد داشت و 3200 جلد کتاب در 150 عنوان اثر را به زبانهای مختلف در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داد.

همچنین برگزاری 6 نشست علمی و پژوهشی با محوریت رونمایی و نقد و بررسی آثار از دیگر برنامه‌های محوری بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در این نمایشگاه است که از جمله آن می‌توان به رونمایی از کتابهای «پند بیهوده» و «قاعده طلایی» اشاره کرد.

 نقد و بررسی آثاری با عناوین «مباحثات کلامی مسلمانان و مسیحیان درباره تثلیث»، «المعجم فی فقه لغة القرآن و سر بلاغته»، معرفی کلان پروژه پژوهشی «احیا آثار خواجه نصیرالدین طوسی» و رونمایی از دوره آثار «اطلس سادات ایران» از دیگر برنامه‌های این مرکز است که در قالب نشست‌های علمی و پژوهشی در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار