کد خبر: 1087430
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تأکید استاندار بر حمایت ویژه از معلمان؛
استاندار خوزستان گفت:معلمی که نقش پرورش نسل های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشت داشته باشد، نگاه معلمان به آموزش و پرورش نگاه معنوی است، وظیفه حاکمیت و دولت تشکر، حمایت و پشتیبانی از آن‌ها می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان در آیین تقدیر از برگزیدگان ملی برنامه جلوه‌های ویژه معلمی، اظهار داشت: توسعه همه جانبه هر کشور ابعاد مختلفی دارد که در هم تنیده هستند.

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه نیازمند سرمایه هستیم، افزود: در گذشته سرمایه را به عنوان سرمایه فیزیکی در نظر می‌گرفتند اما در چند دهه اخیر بحث سرمایه انسانی یکی از ارکان اساسی توسعه ملت ها و کشورهای جهان قلمداد می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: در ارزیابی شاخص‌های توسعه، آموزش به عنوان شاخص توسعه انسانی لحاظ می‌شود و آموزشی که در جریان توسعه به آن دست پیدا می‌کنیم همراه با شاخص عدالت همه جانبه باشد.

خلیلیان تصریح کرد: اگر توسعه‌ای در کشوری رخ دهد باید شاخص آموزش رشد کند که در ادامه شاخص توسعه انسانی و رتبه کشور در میان سایر کشور ها نیز رشد پیدا می‌کند که یکی از معیار توسعه یافتگی کشور های دنیا قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی و آموزش به عنوان یکی از ارکان، شاخص ها و ابعاد توسعه هستند، عنوان کرد: وظیفه هرکشوری است که به این موضوع مهم و اساسی بپردازد و آن را تقویت کرده و عناصر آن را مورد حمایت قرار دهد.

استاندار خوزستان افزود: بعد از پیروزی انقلاب با توجه به شاخص آموزش توانسته ایم در زمینه آموزش و پرورش، سواد آموزی، ارتقا سواد و فرهنگ کشور پیشرفت خوبی داشته ایم که در ارزیابی سازمان بین المللی شاخص توسعه سرمایه انسانی ایران در میان کشور های با توسعه بالا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در تولید، سرمایه انسانی رکن اساسی است، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید بر پایه دانش نام گذاری کردند، دانشی که ابعاد مختلفی دارد و آموزش یکی از مسیرهای دستیابی به دانش است، آموزشی که کنار پرورش می‌تواند یک انسان الگویی را به جامعه عرضه کند که عنصر تعیین کننده آن معلم ها هستند.

خلیلیان با بیان اینکه سرمایه گذاری در آموزش، سرمایه گذاری با نرخ بازده بالا است، عنوان کرد: هرچه در زمینه آموزش سرمایه گذاری شود و عناصر آن که معلمان هستند را مورد حمایت قرار دهیم، سرمایه گذاری در کشور است که رشد توسعه کشور و ارتقا جایگاه آن را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نسل های آینده در مدارس ساخته می‌شوند، تصریح کرد: جایگاهی که معلمان دارد جایگاه انبیا است که وظیفه معلم یک وظیفه سنگین و مبارک است، معلمان باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

استاندار خوزستان گفت: معلم که نقش پرورش نسل های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشت داشته باشد، نگاه معلمان به آموزش و پرورش نگاه معنوی است که با عشق و علاقه این شغل را انتخاب کردند اما وظیفه حاکمیت و دولت تشکر، حمایت و پشتیبانی است که باید در این وظیفه به بهترین شکل عمل کنند.

خلیلیان ادامه داد: از جمله اقداماتی که با همت دولت جدید آنجام شد، رتبه بندی معلم ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که این طرح مراحل اجرایی آن در حال طی شدن است.

وی در پایان ابراز داشت: در این طرح ممکن است به همه خواسته ها دست پیدا نشود اما قدمی بزرگ جهت حمایت از زحمتی است که معلمان عزیز می‌کشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر