کد خبر: 1087403
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
محمد هاشمی‌رفسنجانی:‌

سفر‌های استانی متعادل خیلی خوب و دیدار با مردم لازم است، در نظام سیاسی ما هم جزو کار‌های خوب مسئولان تلقی می‌شود، اما اگر بیش از اندازه باشد، شاید نتیجه معکوس دهد.
محمد هاشمی‌رفسنجانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با آنا درباره سفر‌های استانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: در فرهنگ اسلامی مبحثی مبنی بر اینکه هر کاری در جای خودش و در حد تعادل انجام شود، داریم که خیلی خوب است، اما اینکه رئیس‌جمهور هر هفته به سفر‌های استانی می‌رود، شاید تا حدودی افراط در سفر‌های استانی باشد.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور وقتی به سفر استانی می‌رود، اگر فقط در یک روز و در یک شهر صورت گیرد، باعث ایجاد توقع در شهروندان دیگر شهر‌ها می‌شود و از طرفی هم اگر بخواهد به همه شهر‌ها سفر کند، وقت لازم را ندارد.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: سفر‌های استانی در دوره همه رؤسای جمهور وجود داشته است، منتها به این شکل بود که رئیس‌جمهور در طول چهار سال فقط یک بار به یک استان سفر می‌کرد، اما به همه استان‌ها در طول مدت سه تا چهار روزه سفری داشته است.
وی تصریح کرد: رؤسای جمهور سابق در دوره چهار ساله خود چهار تا پنج بار به یک استان سفر نمی‌کردند تا در هر بار سفر به آن استان با خیل عظیمی از نامه‌ها و درخواست‌های مردمی مواجه شوند.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به این نامه‌ها باید پاسخ داد، ۳۰ تا ۵۰ هزار نامه را اگر بخواهید مطالعه کنید و پی به مشکل نویسنده نامه ببرید تا بتوانید جهت حل مشکلش اقدام کنید، زمان خیلی طولانی را باید صرف کنید، اما اگر هم پاسخ ندهید، کسی که نامه را با امید کمک از مقام مسئول نوشته است، ناراحت و بی‌اعتماد می‌شود، بنابراین سفر‌های استانی متعادل خیلی خوب و دیدار با مردم لازم است، در نظام سیاسی ما هم جزو کار‌های خوب مسئولان تلقی می‌شود، اما اگر بیش از اندازه باشد، شاید نتیجه معکوس دهد.
هاشمی‌رفسنجانی درباره عملکرد قوه مجریه در مدت‌زمان کوتاه سپری شده از عمر دولت سیزدهم تصریح کرد: برای قضاوت در مورد عملکرد دولت هنوز زود است و نمی‌توان ظرف چند ماه از عمر یک دولت، در مورد آن اظهارنظر کرد.
وی ادامه داد: برخی مباحث و مشکلات مانند معیشت مردم وجود دارد، در این دولت قیمت‌ها افزایش پیدا کرده، یعنی از زمانی که دولت سیزدهم اداره کشور را بر عهده گرفته است بر مبنای گزارش تلویزیون در برخی کالا‌ها مثل یخچال، تلویزیون و کولر گازی۶۰ تا ۷۰درصد قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. علت این افزایش قیمت‌ها هم متفاوت است، برخی می‌گویند به دلیل حذف ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی است.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در نان، سیب زمینی، سبزیجات و گوجه افزایش قیمت بی‌رویه‌ای داشته‌ایم، اظهار کرد: محصولاتی که برای مردم حائز اهمیت بوده و در داخل کشور تولید می‌شود، دلیلی برای گرانی آن‌ها وجود ندارد که باید دلایل آن به دقت بررسی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار