کد خبر: 1087064
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر اظهارات سرگئی لاوروف را درباره جایگاه رژیم صهیونیستی در منازعه اوکراین تکرار کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای تأکید کرد سخنان اخیر «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه اسرائیل, ناقض تاریخ و تأیید کننده خط مشی تل آویو در حمایت از نظام نئو نازی ها در کی یف است.


خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که این موضع‌گیری ماریا زاخارووا می‌تواند مناقشه‌ای را که پس از اظهارات «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه درباره منشأ یهودی آدولف هیتلر آغاز شد، تشدید کند.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه لاوروف را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت اظهارات او - که در هنگام صحبت در مورد رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی که یهودی است مطرح شد - یک دروغ "نابخشودنی" است و رخداد‌های مرتبط با هولوکاست را خدشه دار می‌کند.

رهبران چندین کشور غربی اظهارات لاوروف را محکوم کردند و زلنسکی روسیه را متهم کرد که درس‌های جنگ جهانی دوم را فراموش کرده است.

اما وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات یایر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «ضد تاریخی» است و تا حد زیادی توضیح می‌دهد که چرا کابینه کنونی این رژیم از رژیم نئونازی در کی‌یف حمایت می‌کند.

مسکو همچنین این نکته لاوروف را تکرار کرد که ریشه یهودی زلنسکی مانع از اداره اوکراین توسط نئونازی‌ها نمی‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «یهود ستیزی در زندگی روزمره و در سیاست متوقف نشده و برعکس (در اوکراین) پرورش داده می‌شود.»

لاوروف اظهارات مرتبط با هیتلر را روز یکشنبه در تلویزیون ایتالیا بیان کرد. وقتی از او پرسیده شد چرا روسیه می‌گوید اگر رئیس‌جمهور این اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، خودش یهودی است، باید اوکراین را «از نازی‌ها هویت‌زدایی» کند.

رژیم صهیونیستی حمایت خود را از اوکراین پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه اعلام کرده است. اما با احتیاط از آسیب رساندن به روابط با روسیه، یک نیروی قدرتمند در همسایگی‌اش سوریه، در ابتدا از انتقاد مستقیم از مسکو اجتناب کرد و تحریم‌های رسمی را علیه افراد ذی‌نفوذ روس اعمال نکرد.

با این حال، اظهارات لاپید که ماه گذشته روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرد، روابط دو طرف تیره‌تر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار