کد خبر: 1086853
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
رئیس اداره امور آب مشگین شهر:
رئیس اداره امور آب شهرستان مشگین‌شهر گفت: بارندگی و سیل در مشگین شهر ۸۵۰ دام سبک را تلف و به مجتمع‌های پرورش ماهی، زمین‌های کشاورزی، راه‌ها و زیر ساخت‌ها خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ارسلان فرجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براثر بارش باران در شامگاه امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه موجب جاری شدن سیل در برخی رودخانه‌های شهرستان مشگین شهر شد در اثر بارندگی رگباری به میزان حدوداً ۵۰ میلی در حوضه رودخانه، قره سو و مسیل‌های منتهی به آن بخصوص مسیل های آل محمدلو، صاحب دیوان، گوده کهریز و یوسف خان کندی سیلابی با دبی بیش از ۳۵ متر مکعب در ثانیه به وقوع پیوست.

رئیس اداره امور آب مشگین شهر گفت: سیلاب باعث خسارات جدی به اراضی کشاورزی، راه‌ها و زیر ساخت‌ها شده است و در تراس رودخانه قره سو رسوب گرفتگی موجب خسارت به اکثر حوضچه تخلیه و آبگیری شبکه پایاب سد احمد بیگلو شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه سیلاب موجب تلف شدن بیش از ۸۵۰ رأس گوسفند در مسیل آل محمد لو شد و ضمناً پنج سایت پرورش ماهی نیز در روستای تبنق خسارت جدی دیده است؛ تمامی اکیپ‌های امدادی ازجمله هلال احمر سپاه، بسیج، آتش نشانی، عوامل انتظامی، دادستان عمومی و انقلاب معاونین فرماندار، امور آب شهرستان مشگین شهر، دامپزشکی، بیمه کشاورزی و اهالی بافرهنگ شهرستان جهت امداد رسانی به گوسفندان گرفتار در سیلاب کمک کردند و چندین ساعت مردم مسئولین در صحنه حاضر شدند تا دامدار خسارت تمامی حیوانات خود را که سیلاب گرفتار شده بود خارج کنند.

صاحب گوسفندان عنوان کرد: جهت کوچ و چرای گوسفندان در منطقه یازداق در منطقه بالوقیه در حال حرکت بودیم که ناگهان سیل وی را غافلگیر کرد و گوسفندان را با خود برد والباقی در گل ولای گرفتار شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر