کد خبر: 1086458
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پنجشنبه با جونگ کان چوی معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی در خصوص ایران و مذاکرات هسته‌ای گفت وگو کرد.

رابرت مالی در حساب توییتری خود با اشاره به گفت وگوی تلفنی خود با معاون وزیر خارجه کره جنوبی نوشت: گفت وگوی سازنده‌ای با جونگ چوئیسو داشتم.

وی افزود: ما به همکاری نزدیک با کره جنوبی در مورد ایران ادامه می‌دهیم و متعهد به حفظ این همکاری نزدیک هستیم.

معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی نیز در توییتی جداگانه نوشت: با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت‌ وگو کردم.

کان چوی ادامه داد: در این گفت وگو بر تلاش‌های دیپلماتیک کره جنوبی برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام تاکید کردم. ما به مشورت نزدیک ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی همچنین از گفت وگو با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین خبر داد و در صفحه توییترش نوشت: با انریکه مورا درباره اوکراین، برجام و کره شمالی گفت وگو کردم. همکاری کره با اتحادیه اروپا بسیار قوی و دقیق بوده و تمامی مسائل جهانی را پوشش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه در کمیته روابط خارجی سنای این کشور، در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم گیری سیاسی آمریکا است، گفت: ما هنوز در تلاش برای بررسی بازگشت متقابل به پایبندی به برجام هستیم.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم‌ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار