کد خبر: 1085149
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مصرف شبکه برق خوزستان همچنان افزایشی بوده و در کانال 5 هزار مگاواتی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: در روز جمعه 27 فروردین با وجود آنکه روزی تعطیل بود، اوج مصرف برق با رشد 18.2 درصدی از 4 هزار و 20 مگاوات در مدت مشابه سال قبل به 4 هزار و 915 مگاوات رسید.

وی افزود: این افزایش مصرف از هفته گذشته شروع شده و در روز سه شنبه 23 فروردین با رشد 22 درصدی اوج مصرف به پنج هزار و 80 مگاوات رسید که رقم قابل توجهی برای این موقع از سال است و این پیک مصرف بیش از 5 هزار مگاواتی تا روز قبل ادامه دار بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این اوج مصرف که به دلیل ورود بار سرمایشی به شبکه بوده، واکنشی در مقابل گرما و آلودگی هوا به دلیل گرد و غبار است.

دشت‌بزرگ اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش ذخیره نیروگاه‌های برق آبی، از همه مشترکین درخواست می‌شود که مدیریت مصرف برق را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی افزود: اگر مصرف برق همچنان افزایشی باشد، باید برای تولید برق از ذخیره آبی محدود نیروگاه‌های برق آبی استفاده کرد و این اقدام باعث می‌شود که در تابستان و پیک بار دچار محدودیت در تولید شویم.

بر اساس این گزارش، مصرف برق در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در 15 فروردین ماه نیز رشد پیک 52 درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین، انتقال و پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر