کد خبر: 1085044
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
یازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان از پنجشنبه در شهر گویانگ کره‌جنوبی آغاز می‌شود و کاروان اعزامی تکواندو ایران به جنگ حریفان قدرتمند می‌رود.
ملی‌پوشان پومسه کشورمان کار سختی در مسابقات جهانی کره‌جنوبی پیش‌رو دارند. مراسم بدرقه کاروان پومسه ایران درحالی در خانه تکواندو برگزار شد که خانواده قهرمان شهید رسولی نیز حضور داشتند.
 
به گزارش جوان آنلاین، یازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان از پنجشنبه در شهر گویانگ کره‌جنوبی آغاز می‌شود و کاروان اعزامی تکواندو ایران به جنگ حریفان قدرتمند می‌رود. فاطمه سلمانی‌زاده، مرجان سلحشوری، آتوسا فرهمند، ساناز تقی‌پور، شیما نساجی، امیرعلی علیزاده، یاسین زندی، علی سلمانی، محمدتقی حاتمی، نادر خدامرادی، هادی ترکاشوند، علی نادعلی و حسین بهشتی به همراه کادرفنی خود امشب تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کنند. فدراسیون تکواندو پیش از اعزام مراسم بدرقه برای ملی‌پوشان ترتیب داد، مراسمی که بر مزار شهید گمنام آرمیده در خانه تکواندو و در حضور خانواده شهید اسد‌الله رسولی برگزار شد. خانواده قهرمان شهید برای موفقیت پومسه‌کاران آرزوی موفقیت کردند، خدامرادی کاپیتان تیم‌ملی سوگندنامه ورزشکاران را قرائت کرد و پلاک‌های مزین به نام شهدای تکواندو کشور به ملی‌پوشان پومسه اهدا شد.

پومسه‌رو‌های ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۸ در مسابقات جهانی شرکت کرده‌اند و پس از آن بیشتر در مسابقات آنلاین حاضر بودند. این روند با شیوع کرونا ادامه یافت تااینکه پس از چهار سال دوباره مسابقات جهانی پومسه برگزار می‌شود. استقبال خوب کشور‌ها از جهانی ۲۰۲۲ و افزایش تعداد شرکت کننده‌ها، سطح رقابت‌ها را بالا می‌برد و البته مسیر رسیدن به سکوی جهانی و کسب مدال را سخت‌تر می‌کند. کره میزبان با دراختیار داشتن بهترین‌های خود اصلی‌ترین مدعی این رقابت‌هاست و کشور‌های ویتنام، چین‌تایپه، فیلیپین و مکزیک نیز دیگر رقبای سرسخت ملی‌پوشان کشورمان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار