کد خبر: 1084438
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف مسؤولیت اجتماعی و فردی به همراه دارد، گفت: انجام تکالیف الهی و دوری از محرمات با رسیدن به سن تکلیف واجب است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، عصر امروز در جشن روزه اولی‌های خرم آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، گفت: رسیدن به سن تکلیف مسئولیت اجتماعی و فردی به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وقتی دختران و پسران به سن تکلیف می‌رسند مأموریتی از سوی خالق برای انجام وظایف الهی به آنان محول می‌شود، افزود: انجام تکالیف الهی و دوری از محرمات با رسیدن به سن تکلیف برای کودکان و نوجوانان واجب می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: رشد عقلانی و رشد جسمانی متضمن بی‌تفاوت نبودن نسبت به دستورات الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای نیکو انجام‌ دادن عبادات خواند و گفت: خداوند به عبادت جوانان در مقابل فرشتگان الهی مباهات می‌کند، همین مباهات پروردگار به جوانی که در مسیر بندگی قدم می‌گذارد، یک افتخار است و باید به آن بالید.

وی بر ضرورت تحصیل همراه با تهذیب دانش‌آموزان تأکید کرد و اظهارداشت: نوجوانان با پرورش روحیات اخلاقی می‌توانند همانند شهید فهمیده سرآمد زمان خود باشند و همه فضایل حسنه را کسب کنند.

برچسب ها: سن تکلیف ، روزه ، مسئولیت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار