کد خبر: 1083785
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
از سوی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تشریح شد
نشست پایان سال کمیته راهبردی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰، با حضور رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب جنوب در نشست پایان سال کمیته راهبردی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، اعضای این کمیته گرد هم آمدند و مسئولین واحدها گزارش عملکرد اقدامات انجام شده در یک سال اخیر را ارائه نمودند.

 

در این نشست ابتدا دکتر بهرام دهقان، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای همگان گفت: پروردگار متعال را شاکریم که در سال ۱۴۰۰ علی رغم سه پیک متوالی کرونای انگلیسی، دلتا و اومیکرون، توانستیم با مدیریت صحیح و به موقع این بیماری از این بحرانهای سخت سربلند بیرون آییم و به لطف خدا همه ی همکاران ما در بهداشت و درمان اهواز در صحت و سلامتی به سر می برند.

 

وی با اشاره به تلاش کادر درمان در مدیریت بیماری کرونا گفت: طی سال ۱۴۰۰ همزمان با کار بزرگ جهادی در اورژانس تنفسی و بخش های بستری کووید ، تزریق روزانه بیش از ۲۰۰ مورد داروی رمدسیویر در پیک کرونا و افزایش ظرفیت تخت های ویژه ، به طور همزمان دیگر واحدهای بیمارستان از جمله اورژانس حاد ، کلینیک های تخصصی ، بخش های بستری غیر کووید و اتاق های عمل جنرال و جراحی قلب همچنان فعال بوده و خدمات روتین نیز همواره در حال انجام بوده است.

 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از کار بزرگ مجموعه بهداشت و طب صنعتی در سال ۱۴۰۰ یاد کرد و گفت: واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش صنعت نفت از اوایل امسال به صورت بسیار منظم ، دقیق و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی آغاز شد و همکاران مجموعه بهداشت و طب صنعتی با تلاش شبانه روزی خود توانسته اند تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار دوز واکسن تزریق نمایند که البته نیمی از آن مربوط به جمعیت سطح شهر اهواز بوده است.

 

دکتر دهقان با اشاره به اینکه امسال سالی پر کار و پرتلاش برای بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بوده است گفت: موفقیت های کسب شده در حوزه ی درمان و واکسیناسیون و ادامه و ارتقا خدمات درمانی جاری ، با تلاش و پشتکار همکاران حوزه پشتیبانی از جمله تدارکات و کالا ، امور مالی ، امور قراردادها ، فنی مهندسی و خدمات بوده است و این مجموعه همه ی تلاش خود را بکار گرفته اند تا پشتیبانی مجموعه های درمانی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

 

وی افزود : به همت همکاران مجموعه پشتیبانی در سال ۱۴۰۰ توانسته ایم بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه ای برای بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز خریداری نماییم. در کلینیک های تخصصی و آزمایشگاه بیمارستان بخش اعظم تجهیزات کاملا بروز شده و مطابق با بهترین استانداردها هستند.

 

وی با اشاره به ادامه فعالیت های عمرانی در بیمارستان گفت : علی رغم وجود پیک های کرونا ، بازسازی بخش زنان و زایمان بیمارستان مطابق استانداردهای وزارت بهداشت در حال انجام است و در سه ماهه اول سال جدید این بخش افتتاح خواهد شد. پروژه بازسازی بخش دیالیز بیمارستان نیز از اوایل سال آینده آغاز می گردد و تلاش می کنیم یک بخش دیالیز با ظرفیت ۲۵ تخت و با رعایت کامل همه ی استانداردهای بهداشتی و درمانی راه اندازی نماییم.

 

وی از خرید یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه خبر داد و گفت : این دستگاه نصب شده و با راه اندازی آن ، بیمارستان بزرگ نفت دارای سه دستگاه اکسیژن ساز و یک مخزن ذخیره اکسیژن با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر خواهد بود.

 

وی همچنین از پیگیری جهت اخذ مجوز خرید دو دستگاه سی تی اسکن ۱۶ و ۲۵۶ اسلایس برای بیمارستان نفت اهواز خبر داد.

 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به عملکرد کلینیک های تخصصی این بیمارستان طی امسال گفت : در سال ۱۴۰۰ با توسعه زمانی و مکانی کلینیک های تخصصی توانسته ایم رضایتمندی بیشتری را در این بخش ایجاد نماییم. افزایش تعداد متخصصین در سه گروه تخصصی پرمراجعه از جمله چشم ، قلب و ارتوپدی ، افزایش تعداد کلینیک ها جهت حفظ فاصله گذاری اجتماعی و توسعه کلینیک های تخصصی در دو پلی کلینیک شهدای نفت و کارون از جمله اقدامات صورت گرفته جهت افزایش رضایتمندی مراجعین بوده است.

 

وی افزود : در سال آینده نیز شیوه های اخذ نوبت کلینیک های تخصصی را ارتقا خواهیم داد و سیستم نوبت گیری اینترنتی و استندهای نوبت دهی نیز علاوه بر کال سنتر فعال خواهند شد.

 

دکتر دهقان از عملکرد مناسب واحد خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت یاد کرد و گفت : با وجود بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان خریدهای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بهداشت و درمان اهواز در سال ۱۴۰۰ ، تامین به موقع و همیشگی دارو و تجهیزات مورد نیاز ، شفافیت مالی و کمتر از ۰٫۰۱ درصد داروی تاریخ گذشته ، نشان از زحمات ویژه همکاران این حوزه دارد.

 

وی همچنین از عملکرد تیم های سلامت خانواده تقدیر کرد و گفت : علاوه بر اقدامات روتین تیم سلامت خانواده و پزشکان این مراکز ، با ظرفیت سازی هایی که در دو پلی کلینیک شهدای نفت و کارون طی سال ۱۴۰۰ ایجاد شد بخش های متعددی در پلی کلینیک ها فعال شد از جمله کلینیک های تخصصی ، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، سونوگرافی و … که باعث شده هر کدام از این پلی کلینیک ها خود به یک بیمارستان کوچک تبدیل شوند تا مراجعین ساکن در اطراف این دو پلی کلینیک نیازی به مراجعه به بیمارستان نداشته باشند.

 

وی از فعال شدن کلینیک دندانپزشکی اختصاصی شاغلین صنعت نفت یاد کرد و اظهار داشت : جهت رفاه حال شاغلین محترم صنعت نفت کلینیک دندانپزشکی اختصاصی شاغلین در محل معاونت بهداشت و طب صنعتی در شیفت عصر فعال شده است.

 

وی افزود : بیمارستان بزرگ نفت اهواز در حال حاضر علاوه بر متخصص طب اورژانس ۲۴ ساعته، در گروه های تخصصی زنان و زایمان ، بیهوشی و رادیولوژی متخصص مقیم ۲۴ ساعته دارد و تمام قد آماده خدمت رسانی به جامعه بزرگ صنعت نفت است.

 

دکتر بهرام دهقان در خصوص مسئولیت های اجتماعی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : در سال ۱۴۰۰ به همت پایگاه مقاومت بسیج و تلاش و پیگیری همکاران ، ۱۴ اردوی جهادی در مناطق کمتر برخوردار شهر اهواز انجام شده است. واکسیناسیون سیار این بهداشت و درمان نیز همچنان در مناطق مختلف حاشیه شهر اهواز در حال انجام است.

 

در ادامه مسئولین واحدهای مختلف نیز به ارائه گزارش عملکرد واحد تحت سرپرستی خود در سال ۱۴۰۰ پرداختند.

 

جلسه با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) و آرزوی ظهور ایشان و سلامتی ، عزت و سربلندی برای همه ایرانیان در سال جدید به پایان یافت.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر