کد خبر: 1082027
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
معاون اقتصادی استاندار خوزستان عنوان کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در آیین افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی خوزستان همزمان با سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه به توسعه گیاهان دارویی و اهمیت طرح‌های آبخیزداری در استان به منظور کاهش مخاطرات زیست محیطی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان آقارضا فتوحی، روز پنجشنبه در این آیین ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت: کشور ما در ناحیه خشک و نیمه خشک واقع شده است از این رو برای حفظ منابع طبیعی باید با دانامحوری نسبت به آینده و آیندگان نقش موثری ایفا کنیم.معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اجرای پروژه‌های آبخیزداری را رکنی مهم در کاهش مخاطرات زیست محیطی و ریزگردها عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که در نقاط مختلف استان در زمینه گیاهان دارویی وجود دارد توسعه آن مهم و درخور توجه است به ویژه اینکه می‌توان در این زمینه علاوه بر اشتغالزایی در زمینه تولید دارو نیز بهره برد.

قانون مدیریت جامع آب کشاورزی، بهره‌برداری مناسب از این منابع، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و… از دیگر موضوعاتی که فتوحی در این نشست ویدیو کنفرانسی به آن پرداخت.

گفتنی است در این آیین ۱۸ پروژه شامل پنج بند آبخیزداری و ۱۳ پروژه حفاظت خاک با اعتباری در حدود یکصد میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید این پروژه‌ها در شهرستان‌های مسجدسلیمان، باغملک، رامهرمز، گتوند، هفتکل همزمان با سراسر کشور افتتاح شدند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر