کد خبر: 1081470
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
آیین روز درختکاری با عنوان رویش لاله ها برای نخستین بار در قطعه شهدای آرامستان دارالسلام اسلامشهر برگزار شد.
بهاره عشقی صابر

روز درختکاری که هر ساله با حضور مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، امسال برای نخستین بار با حضور در قطعه شهدای آرامستان دارالسلام و در جوار مزار شهدای گمنام با عنوان" رویش لاله ها"برگزار شد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در این آیین با تبریک ایام ماه شعبان و ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار اظهار داشت: بسیاری از معصومین و پیامبران ما به شغل شریف باغداری و کشاورزی مشغول بودند و این بر اهمیت کاشت و نگهداری درخت می‌افزاید، درخت تولید کننده اکسیژن بوده و به طور متوسط سالانه ۲۲ کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند و به عنوان یک پالایش کننده رایگان در تلطیف هوا موثر است.

وی افزود: کاشت درخت و غرس نهال از اقداماتی است که برای ما مسلمانان ارزش و جایگاه ویژه ای دارد و هر ساله در شهرداری با حضور مسئولین شهرستانی این آیین برگزار می شود.

حمیدی با اشاره به سرانه فضای سبز شهروندان اسلامشهری تصریح کرد: در اسلامشهر غریب به ۴۵۰ هکتار فضای سبز موجود است و سرانه فضای سبز برای هر شهروند اسلامشهری در حدود ۱۰ متر مربع ایجاد شده و نگهداری می شود.

شهردار اسلامشهر ادامه داد: در راستای افزایش فضای سبز شهری بوستان شش و نیم هکتاری شهید سلیمانی با دریاچه مصنوعی ۱/۳ هکتار و تپه مصنوعی ۱/۲ هکتاری، کلبه بوم گردی، رستوران هوایی و... در روز نیمه شعبان افتتاح می شود.

گفتنی است در آیین روز درختکاری از مدیران سابق آرامستان دارالسلام تقدیر و مسئولین حاضر با گلباران و عطر افشانی مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر