کد خبر: 1079930
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
در 11 ماهه سال جاري
نيروگاه رامين اهواز با ساخت 1524 قطعه صنعتي در بهمن ماه امسال مجموع قطعات ساخته شده خود در سال جاري را به حدود 4000 قطعه رساند.

به گزارش روابط عمومي نيروگاه رامين اهواز، خليل محمدي مديرعامل اين نيروگاه گفت : تجهيزات و قطعات بكار رفته در اين نيروگاه بخاري داراي تنوع بالايي است و با توجه به متريال و ساختار خاص اين قطعات تامين آنها با چالش هاي متعددي همراه است كه عدم تامين بموقع آنها مي تواند باعث تاخير در اجراي تعميرات و كاهش سطح توليد برق شوند.

محمدي تحمل حرارات و فشار بالا را از ويژگي هاي خاص قطعات واحدهاي نيروگاه برشمرد و گفت : عملي ساختن اقتصاد مقاومتي و تكيه بر دانش و تجربه متخصصان نيروگاه همواره از رويكردهاي ما بوده و خرسنديم با همين رويكرد توانستيم بخش عمده اي از قطعات مورد نياز خود را در كارگاههاي مستقر در نيروگاه مورد ساخت و بازسازي قرار دهيم. وي  گفت : با ساخت 1524 قطعه صنعتي در بهمن ماه سال جاري مجموع قطعات ساخته شده خود در سال 1400 در نيروگاه را به حدود 4000 قطعه رسانديم. وي تنوع قطعات ساخته شده طي 11 ماه سال جاري را 665 نوع قطعه عنوان نمود. محمدي همچنين با اشاره به بازسازي 305 قطعه در بهمن ماه سال جاري مجموع قطعات بازسازي شده اين نيروگاه در 11 ماهه سال جاري را 2105 قطعه اعلام كرد. 

شاهين شاهين زاده مسئول ناظر بر کارگاه تراشکاری مهمترين قطعات ساخته شده در اين كارگاه را ساخت شافت پمپ شناورتاسیسات ساحلی کارون ، ساخت ویرینگ استیل بوستر پمپ، ساخت شافت پمپ آب خوراکی کارون، ساخت کوپلینگ پره خنک کن گیربگس برج های خنک کاری فاز3 ،‌ ساخت مهره برنجی گیت والو146 و ساخت داول دیافراگم توربین LPواحد3 عنوان نمود. وي همچنين مهمترين قطعات بازسازي شده را دیافراگم های توربین واحد3 ، پوسته بوستر پمپ واحد ۳ بعد از جوشکاري ، صیقل و پولیش کاری مجموعه یاتاقان های بالا و پایین ایرهیتر واحد۳ و  انجام انواع عملیات ماشین کاری بر روی یاتاقان های توربین واحد ۳ برشمرد.

لازم بذكر است نيروگاه رامين اهواز با 6 واحد توليدي و مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترين نيروگاه بخاري كشور است و نقش مهمي در تامين برق مورد نياز استان خوزستان و پشتيباني از شبكه سراسري برق كشور ايفا مي كند

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر