کد خبر: 1079536
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه گفت: فرهنگ شهادت و ولایتمداری عامل دوام و ماندگاری نظام اسلامی در طول سالها بوده است.

آیت الله علی خاتمی در یادواره شهدای روحانی مراغه افزود: شهادت موتور محرکه آزادمردان در دفاع از آرمان های متعالی است و دم مسیحایی امام راحل و حضور نیروهای مردمی از روحانی و طلبه تا دانش آموز و بازاری، شهری و روستایی و پیر و جوان موجب شد دشمن بعثی در برابر ملت بزرگ ایران شکست بخورد.


وی اضافه کرد: روحانیون و طلاب  همگام و همراه با نیروهای مردمی شهدای بسیاری را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند و روحانیون  بسیاری در لباس نمایندگی مجلس، امام جماعت به عنوان رزمنده جبهه های حق علیه باطل به فیض شهادت نائل شدند.
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس بارها و بارها شاهد فرهنگ ایثار و شهادت در بین رزمندگان شرکت کننده در عملیات های مختلف بودیم و لشگر همیشه پیروز ۳۱ عاشورا و فرمانده بزرگ آن شهید مهدی باکری در سخت ترین و دشوارترین صحنه ها و عملیات های هشت سال دفاع مقدس سینه سپر کرد و حضوری افتخار آفرین داشته است.
وی با بیان اینکه فرماندهان قدرت های شرق و غرب در اردوگاه صدام علیه کشورمان قرار داشتند، اضافه کرد:  هشت سال دفاع مقدس در حقیقت جنگی جهانی علیه انقلاب و میهن اسلامی بود، در جنگ جهانی دوم با وجود اعلام بی طرفی کشورمان سرانه یه کشور غربی و شرقی بدون اجازه وارد کشورمان شدند و زمینه ساز ایجاد قحطی های بزرگ و کشته شدن حدود ۹ میلیون نفر از هموطنان مان شدند.
وی ادامه داد: از جغرافیای دوره های اشکانی و ساسانی در طول جنگ های متعدد بخش های مختلفی از خاک میهن جدا شده است لیکن در طول هشت سال دفاع مقدس ذره ای از خاک میهن اسلامی جدا نشد و این افتخاری بزرگ برای ملت ایران است.
وی گفت: شهرستان مراغه به عنوان دیار عالمان و شهدا، ۱۴۰۰ پاره جگر را فدای اسلام و انقلاب کرده است و امروز نیز باید برای ساختن کشور اسلامی مان دست در دست هم داده و پیرو ولایت و رهبری باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر