کد خبر: 1079406
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
فرماندار ملکان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: بازار هفتگی دواب این شهرستان در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل می شود.

بهمن قائلی در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان ملکان، بازار دواب را یکی از مراکز پرتجمع این شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع سویه اومیکرون، در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی این بازار تعطیل خواهد شد و تا اطلاع ثانوی فقط خرید و فروش دام و علوفه در این بازار مجاز بوده و نیروی انتظامی و شهرداری ملکان از عرضه سایر اجناس و کالاها در این بازار جلوگیری خواهد کرد.
رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان ملکان همچنین از تعطیلی تالارهای عروسی به منظور حفظ سلامتی شهروندان خبر داد و  اضافه کرد: برگزاری هرگونه عروسی و تجمع ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد.
وی افزود: تمامی غذاخوری ها نیز مکلف هستند با حداکثر ۳۰ درصد فعالیت کرده و بیشتر غذای بیرون بر ارائه کنند.
فرماندار ملکان بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ادارات دولتی و شعب بانک‌ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: کارکنان دولتی باید نوبت سوم واکسن خود را تزریق کنند و همچنین در اماکن عمومی از ارائه خدمات به مراجعین بدون ماسک خودداری شود.
نقی مسکینی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار ملکان نیز در این جلسه از تشکیل اکیپ ویژه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سازمان های دولتی خبر داد.
وی گفت: این اکیپ متشکل از ادارات شبکه بهداشت، صمت و نیروی انتظامی بوده که بر رعایت موارد بهداشتی در ادارات دولتی، دانشگاه ها و مدارس این شهرستان نظارت کرده و گزارش خود را به صورت مستمر  به ستاد کرونای شهرستان ارائه خواهند داد.
ابراهیم امینی رئیس شبکه بهداشت و درمان ملکان هم در ادامه جلسه از تزریق ۲۲۹ هزار و ۱۸۴ دز واکسن کرونا خبر داد و گفت: در این شهرستان تاکنون ۹۲.۵ درصد واکسن دز اول،۸۷.۴۴ درصد دز دوم و ۵۲ درصد دز سوم واکسن را زده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان ملکان بستری هستند، افزود: متاسفانه از بدو شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۲ نفر از مردم شهرستان به علت این بیماری جان باخته اند و تنها در بهمن ماه سه فوتی داشته‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر