کد خبر: 1078940
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
 

قزوین – امام جمعه قزوین گفت: مذاکره و گفتگو به معنای زمین گذاشتن آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی نیست.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به جشن بزرگداشت ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی را معجزه الهی دانسته و اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر هم زننده تمام قواعد نظام استکباری در دنیا بود.

وی با اشاره به میلاد امام جواد او را دارای رسالتی انبیا گونه دانسته و افزود: امامان ما از جمله امام جواد قرآن ناطق بودند و خداوند آنها را چراغی روشن برای راه و زندگی ما قرار داد.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) با بیان اینکه طبق حدیث پیامبر (ص) علی و حق از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند، گفت: امام علی (ع) چشمه معرفت و عرفان است.

وی علی (ع) را محور حق دانسته و ادامه داد: فرارسیدن روز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر به ما یادآوری می‌کند که بیش از گذشته قدردان پدر و مادر خود باشیم.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از موشک خیبر شکن توسط سپاه پاسداران گفت: تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور اقدامی بزرگ و مهم و به یادماندنی است.

وی عنوان کرد: رونمایی از این موشک در اوج مذاکرات نشان داد ایران هرگز بر سر دفاع و ساختار دفاعی خود با کسی تعارف ندارد و از ساختار دفاعی خود کوتاه نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در دفاع از مظلومان یمن عقب نشینی نخواهیم کرد و در تحقق اراده الهی برای فراگیر کردن نور الهی، کوتاه نمی آییم و حامی مستضعفان عالم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مذاکره و گفتگو به معنای زمین گذاشتن آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی نیست تاکید کرد: جمهوری اسلامی و فرزندان آن برای حفظ آرمان‌های انقلاب و بر اساس مبانی آن مذاکره خواهد کرد و بدون شک از این گونه مذاکره کردن نتایج ارزشمندی خواهیم گرفت.

آیت الله عابدینی با اشاره به شهادت شیخ فیض االله نوری بیان کرد: این شهید مظلوم با هر چیزی که با دین زاویه داشت، مخالف بود.

وی با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت زینب، یادآور شد: حضرت زینب (س) سرمایه انقلاب ما و عامل بسیار مؤثری در پیروزی انقلاب بود.

امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: بانوان ما با الگوگیری از حضرت زینب (س) نقشی مهم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کردند و نشان دادند تربیت شده مکتب حضرت زینب (س) هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار