کد خبر: 1078643
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از تصویب فاینانس ۵۱۰ میلیون یورویی برای انتقال آب ارس به دشت تبریز خبر داد.

یوسف غفارزاده در نشست بررسی طرح های آبی استان، افزود: حدود ۳۵ کیلومتر از خط ۱۴۰ کیلومتری انتقال آب رودخانه ارس به تبریز و شهرها و روستاهای سر راه تاکنون اجرا و مقرر شده ۱۰۵ کیلومتر باقی مانده نیز با ترک تشریفات توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اجرا شود.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های آبی استان، گفت: مهم ترین اقدام در این زمینه جذب ۱۷۵ میلیون یورو از مجموع فاینانس ۲۰۰ میلیون یورویی خط انتقال زرینه رود به تبریز بود و مقرر شد ۲۵ میلیون یورو نیز به بانک‌های ایران انتقال داده شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر لزوم ایجاد ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه‌ ارومیه در سطح ملی تاکید کرد.

 محمد فرشکاران اظهار کرد: اگر طرح های احیای دریاچه ارومیه بدون اینکه به سرانجام برسد، به حال خود رها شود، جغرافیای وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در این بین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و سایر استان‌های همجوار بیشترین آسیب را دیده و کل ظرفیت‌های منطقه از بین خواهد رفت.

فرشکاران با اشاره به معضلات مرتبط با بحران دریاچه‌ ارومیه گفت: این موضوع یک بحران ملی بوده و تهدیدات مهمی از این بابت می‌تواند متوجه استان باشد و لازم است در سطح ملی ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه‌ ارومیه برای استان ایجاد شود.

وی همچنین تشکیل مجدد جلسات ستاد احیاء و کمیته‌ مستقل مدیریت بحران دریاچه‌ ارومیه را ضروری دانست و تاکید کرد: اگر همدلی، وفاق و همکاری نباشد، همه‌ امور حالت رفع تکلیف خواهد داشت و به نتایج مورد انتظار نیز نخواهیم رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیگیری جدی پروژه‌ انتقال آب ارس به تبریز خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبی سنگین و زیربنایی بوده و بخش جدایی ناپذیر مناطق متبوع محسوب می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر