کد خبر: 1078561
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، با اعلام خبر افتتاح همزمان ۴۳۰ مرکز نیکوکاری جديد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲۱ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.
به گزارش جوان آنلاین حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، در مراسم افتتاح همزمان ۴۳۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور که به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۱۲۱ مرکز نیکوکاری وارد چرخه خدمت‌رسانی به نیازمندان شده است.

وی ادامه داد: این مراکز نیکوکاری از ابتدای امسال ۴۸۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی در حوزه‌های مسکن، درمان، اشتغال، تامین جهیزیه و ... به نیازمندان کمک کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه ۸۰ درصد مراکز نیکوکاری به صورت عمومی و محله‌محور و ۲۰ درصد به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین ۸۰ درصد مراکز نیکوکاری در سطح شهر‌ها و ۲۰ درصد در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

آسوده از شناسایی یک میلیون و ۳۹۰ هزار خانواده نیازمند توسط مراکز نیکوکاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۵۴۶ هزار نفر از این افراد تحت حمایت هیچ نهاد حمایتی نبوده‌اند که امروز از حمایت این مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد برخوردار شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مراکز نیکوکاری را حلقه واسطه بین دستگاه حاکمیتی کمیته امداد، مردم و خیران دانست و اظهار کرد: شناخت مراکز نیکوکاری از نیازمندان هر محله، از مزیت‌های این مراکز است که به ارتقای کیفی و کمی خدمات کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم‌داری و مردم‌باوری رویکرد اصلی کمیته امداد در کار خیر و احسان است، اضافه کرد: مراکز نیکوکاری با تقویت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های نیازمند، می‌توانند عزت و کرامت را به این خانواده‌ها برگردانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار