کد خبر: 1078080
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید ،گفت: پیام شهدا وحدت، همبستگی و یکپارچگی در میان آحاد مردم ایران است.
بهاره عشقی صابر

محمد علی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در شانزدهمین یادواره شهدای ادیان توحیدی که در آرامستان ساورا آشوریان واقع در شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: رمز موفقیت و پیام شهدای ادیان توحیدی وحدت، همبستگی، همدلی و یکپارچگی در بین آحاد مردم ایران است.
فقیه افزود: واژه مقدس ایثار و شهادت واژه فطری، فرا قومیتی، فراملیتی و حتی فرا دینی است که همه آحاد و ملت‌های دنیا به این واژه و مفهوم ارزش قائل شده و ارج می نهند، نمادهای ارزشی و ایثارگری و شجاعت و نماد هایی مانند سرباز گمنام در کشورهای مختلف دنیا بیانگر همین معناست که در میان ادیان و ملت‌های مختلف دارای شان و منزلت خاصی هستند.
وی با اشاره به اینکه قطعاً دین و آیین تقویت کننده حس فطری و خدادادی افراد است، بیان کرد: در میان افراد متدین، نسبت ایثارگران با جمعیت جامعه همواره بیشتر است، در کشور ما شهدای عزیز و گرانقدری از ادیان توحیدی داریم که برای به ثمر نشستن و پایداری نهال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تلاش و ایثار کرده و از جان خود برای استقلال و آزادی کشور گذشتند .
سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، تصریح کرد: ۴۳ سال عزت، امنیت و پیشرفت علمی و تکنولوژی در کشور جمهوری اسلامی ایران مرهون شجاعت و مردانگی و حماسه سازی های جوانان غیور ایرانی از همه ادیان الهی و توحیدی در ایران عزیزمان است.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران متواضعانه قدردان صبوری مادران و پدران شهدا و هستند، گفت: مردم عزیز ما یکپارچه همواره قدردان خانواده‌های معظم شهدا که موتور محرکه و پیشرفت کشور هستند، بوده و این ارادت را به بهانه های مختلف از جمله میهمانی لاله ها ابراز و بیان می کنند.
سخنران یادواره شهدای ادیان توحیدی ادامه داد: امروز پیروان ادیان توحیدی در پناه پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران، برادرانه و فداکارانه با مقاومت و شجاعت همه با هم برای عدالت و پیشرفت کشور و فردایی نورانی و درخشان در کنار هم در تلاش و مجاهدت خواهیم بود.
فقیه با اشاره به اینکه با حضور در گلزار شهدا انرژی، نشاط، قوت و آرامش می گیریم، خاطرنشان کرد: مزار شهدای ایران اسلامی به ویژه شهدای ادیان الهی نماد اتحاد، همبستگی و یکپارچگی در میان آحاد مردم و ادیان مختلف در این سرزمین است.
گفتنی است در شانزدهمین یادواره شهدای ادیان الهی که با حضور نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی، موبدان، کشیشان، اسقف اعظم شرق آشور، علمای دینی و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی استان تهران برگزار شد، مزار شهدای آشوری در آرامستان ساورا گلباران شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر