کد خبر: 1077797
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶نیروگاه رامین اهواز که بدلیل مشکلات فنی طی روزهای گذشته از مدار تولید خارج شده بود با تلاش متخصصان این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: سوخت اصلی واحدهای نیروگاه رامین گاز است و قابلیت استفاده از سوخت مازوت بعنوان سوخت اضطراری را دارند.

محمدی گفت: با توجه به افزایش برودت هوا و پیک مصرف انرژی گاز در سراسر کشور ، تامین سوخت گاز مورد نیاز هر ۶ واحد نیروگاه رامین دچار چالش شده و طی روزهای گذشته ناگزیر شدیم در واحد شماره ۶ این نیروگاه از سوخت مازوت جهت تولید برق مورد نیاز مردم و صنایع استفاده کنیم.  

وی گفت: متاسفانه سوخت مازوت آسیب های جدی به تجهیزات نیروگاهی وارد می کند که باعث ایجاد مشکلات فنی، تحمیل هزینه ها،افزایش استهلاک و کاهش عمر واحد نیروگاهی و نهایتا کاهش سطح تولید انرژی برق می شود.

 مدیر عامل نیروگاه رامین با اشاره به توان واحدهای این نیروگاه بخاری در تولید و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور افزود: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ بدلیل استفاده از سوخت مازوت و بروز چالشهای فنی طی روزهای گذشته از مدار تولید خارج شده بود و با رفع این مشکلات توانستیم این واحد نیروگاهی را مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

محمدی مهمترین اقدامات تعمیراتی در این عملیات را اسیدشویی ایرهیتر ، رفع نشتی های بخار از لوله های بویلر و همچنین بهسازی والوهای و سایر تجهیزات جانبی این واحد عنوان نمود. 

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر