کد خبر: 1077385
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
تقریباً همه رؤسای جمهور ۳۰ سال اخیر با ساحل‌خواری دولتی‌ها دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند و دستوراتی عامه‌پسند صادر فرموده‌اند، اما در پایان دولت‌ها نتیجه اشغال بیشتر ساحل به دست دستگاه‌های دولتی و قطع بیشتر دست مردم از ساحل آبی خزر بوده است، به طوری که مسافران عامه برای دیدن دریا یا رسیدن به لب آب باید کیلومتر‌ها رانندگی کنند

تقریباً همه رؤسای جمهور ۳۰ سال اخیر با ساحل‌خواری دولتی‌ها دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند و دستوراتی عامه‌پسند صادر فرموده‌اند، اما در پایان دولت‌ها نتیجه اشغال بیشتر ساحل به دست دستگاه‌های دولتی و قطع بیشتر دست مردم از ساحل آبی خزر بوده است، به طوری که مسافران عامه برای دیدن دریا یا رسیدن به لب آب باید کیلومتر‌ها رانندگی کنند و ویلا‌های لوکس و قطاروار دولتی و دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر را تماشا کنند، تا مگر راهی یا رخنه‌ای به ساحل بیابند! حتی برخی از نهاد‌ها و دستگاه‌های منفعل و بی‌اثر و بی‌خاصیت دولتی و غیردولتی که بود و نبودشان هیچ تأثیری در سرنوشت اجرایی کشور ندارد، تأثیرشان در اشغال ساحل و کوتاه کردن دست مردم از دریا کاملاً مبرز و روشن است! رئیس دولت سیزدهم نیز این بار دستور قطعی و اکید برای عقب‌نشینی دولتی‌ها از ساحل صادر کرد. هرچند دولتی‌ها راه‌های بی‌اثر کردن و دور زدن دستورات مافوق را به خوبی بلدند و در این مورد خاص نیز به‌جای قلع‌و‌قمع و تخریب ویلا‌های لب دریا به ساخت و‌پرداخت توجیهات و آیین‌نامه‌های بی‌اثر کردن دستور رئیس‌جمهور رغبت بیشتری نشان خواهند داد، اما قاطعیت و سابقه چندین ماهه شخص رئیس‌دولت سیزدهم در پیگیری و اجرای دستورات خود که در مواردی مثل راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل شده هویداست، این امید را به مردم می‌دهد که در آینده نزدیک ساحل را از اشغال ویژه‌خواران دولتی خارج شده ببینند و بتوانند چشمی به آبی دریای شمال روشن کنند.

 هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم مردم باشد، اشغال کند، باید به آن میزانی که قانون در نظرگرفته، عقب نشینی را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که روز گذشته و در پانزدهمین سفر استانی، به گیلان رفته است، عصر دیروز در دیدار با نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم افزود: باید با انتخاب مدیرانی جوان و تحول خواه برای کارآمد کردن دستگاه‌ها اقدام شود. وی با بیان اینکه این مهم را به استاندار گیلان نیز گفتم و به بقیه مدیران کشور نیز تأکید دارم، گفت: لزوم تحول در کشور تغییر نگرش مدیریت با استفاده از مدیران خلاق است.
رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه ارتباط بین دانشگاه و کشاورزی، دانشگاه و صنعت، دانشگاه و بازار و تولید و صادرات و واردات باید ایجاد شود افزود: این دولت اتاق فکرش را در دانشگاه ایجاد می‌کند، مسئله آب و بهره‌وری کشاورزی از جمله مواردی است که می‌تواند با دانشگاه بررسی شود.
رئیس‌جمهور با بیان نقش مهم تولید در کشور اضافه کرد: تولید و رفع موانع تولید کشور را نجات می‌دهد، بنابراین این مسئله مهم باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه رفع موانع تولید و فعال کردن کارخانه‌های موجود از اولویت ما در گیلان است، کارگروهی در استان برای رفع این مشکل باید تشکیل شود.
وی با اشاره به بازدید سال گذشته خود از کارخانه‌ها در گیلان اظهار داشت: در این بازدید‌ها بسیار متأثر شدم، اما امروز در بدو ورود به همان کارخانه سر زدم، دیدم سالن ساخته شده و خط تولید در حال راه اندازی است، ضمن قدردانی باید حرکت سریع‌تر در این ارتباط انجام شود.
هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم مردم باشد، اشغال کند، باید به آن میزانی که قانون در نظرگرفته، عقب نشینی را انجام دهد. استان‌های دارای ساحل باید این مهم را مورد توجه قرار دهند و در جلسه شورای اداری به این مهم تأکید خواهم کرد. قوانین بر آزادسازی فضای ۶۰ متری ساحل تأکید دارند و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید از این قانون پیروی کنند و هیچ‌کس نباید تصور کند به دلیل جایگاه سازمانی و نهادی می‌تواند سواحل را که متعلق به مردم است، در اختیار داشته باشد.
رئیس‌جمهور صبح دیروز پس از ورود به فرودگاه رشت راهی شرکت صنایع پوشش ایران شد و از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی بازدید کرد. رئیسی از پیشرفت چشمگیر عملیات نوسازی و راه‌اندازی این واحد تولیدی به عنوان نمادی از همت و پشتکار دست اندرکاران برای احیا و رونق تولید یاد و از تلاش‌ها در این زمینه قدردانی کرد.
شرکت صنایع پوشش ایران از ۱۷سال پیش به دنبال واگذاری بی ضابطه به بخش خصوصی به طور کامل تعطیل شده بود که در سال ۹۹ به دنبال سفر آیت‌الله رئیسی در کسوت رئیس قوه قضائیه روند رفع مشکلات و راه‌اندازی مجدد آن آغاز شد.
رئیسی همچنین در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان و نیز کشور‌های همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.
سید ابراهیم رئیسی هنگام حضور در گلزار شهدای رشت و مزار سردارجنگل، با گرامیداشت رشادت‌ها و مبارزات مجاهدانه میرزاکوچک خان در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی اظهار داشت: باید رشادت، مبارزات و مجاهدت‌های شخصیت‌هایی مانند میرزا کوچک خان جنگلی به نسل جوان و آینده خوبی شناسانده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار