کد خبر: 1077351
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
شهردار مشهد با تأکید بر اینکه این شهر نیازمند شهر فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه‌گر هستیم، گفت: در بحث پروژه‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته، سعی کرده‌ایم۳۶درصد از بودجه را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار انجام شده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است.

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه این شهر نیازمند شهر فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه‌گر هستیم، گفت: در بحث پروژه‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته، سعی کرده‌ایم۳۶درصد از بودجه را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار انجام شده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است.
سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد با بیان اینکه به شدت به دنبال حمایت و توانمندکردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند تا بتوانند به سمت خودکفاشدن حرکت کنند، بیان کرد: در موضوع پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته، تلاش شد تا ۳۶درصد از بودجه را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار رخ داده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است. وی با اشاره به اینکه برخی از سازمان‌ها هزینه‌بر هستند و می‌توانیم آن‌ها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند، ادامه داد: بودجه فرهنگی اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده و این وجه تمایز بودجه با سال گذشته است.
ارجائی با تأکید بر اینکه مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه‌گر هستیم، گفت: فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست، زیرا همه در کشور قبول دارند که آلودگی صوتی و زیست‌محیطی ایجاد می‌کند و همچنین تمام لندینگ‌ها از روی شهر است. برهمین اساس مصوباتی برای تغییر فرودگاه داشتیم که به زودی اعلام خواهیم کرد.
شهردار مشهد با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶هزار میلیارد تومان است و امیدواریم درآمد‌های پایدار را به ۴۶درصد برسانیم، افزود: برای اولین بار ۷۰ درصد بودجه به فعالیت‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده و ۳۰درصد مربوط به هزینه‌های جاری است. وی گفت: این مسئله از میانگین کشوری شهرداری‌ها بالاتر است و یک رکورد محسوب می‌شود.
این مسئول بیان کرد: پیش بینی ما برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش چشمگیر تعداد زائران در مشهد است؛ بنابراین از تمامی دستگاه‌های همکار در سطح می‌خواهیم تا بالاترین میزان آمادگی را داشته باشند. ارجائی با بیان اینکه ما در زیبایی شهر نهایت تلاش خود را خواهیم کرد، تصریح کرد: امیدواریم سایه کرونا کم شود تا مشهد دوباره برای زائران و مجاوران مهیا شود.
شهردار مشهد افزود: در حوزه ورزش همگانی، بانوان و معلولین ورود جدی خواهیم داشت، اما مبنا این است که به هیچ عنوان تیم‌داری نکنیم. هرچند تابع سیاست‌های شورای اسلامی شهر در این حوزه هستم.
مشهد نیازمند انضباط ترافیکی است
این مسئول با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان با تغییر کاربری کوهستان پارک مشهد موافق نیستیم، گفت: موضع ما شفاف است و نباید کاربری کوهستان پارک عوض شود و اگر متولی به نفع مردم وارد عمل شود، ما نیز حمایت خواهیم کرد. ارجائی با اشاره به اینکه در زمینه انضباط ترافیکی موضع خود را رسماً اعلام کرده و محکم پای آن ایستاده‌ایم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ سه پروژه ترافیکی را اجرا خواهیم کرد که برنامه‌ها شامل انضباط ترافیکی، راه‌های اصلی و اصلاح هندسی است. وی ادامه داد: هرسال نزدیک به ۲۳۰کشته در سوانح رانندگی در درون شهر و بالغ بر ۲۰هزار تصادف جرحی اتفاق می‌افتد که قابل قبول نیست. ان‌شاءالله با تشکیل یک مثلث با حضور شهرداری، نیروی انتظامی و گروه‌های مردم نهاد، در حوزه بحث انضباط ترافیکی به شدت کار خواهیم کرد و محور هم فرهنگسرای ترافیک خواهد بود. شهردار مشهد اظهارکرد: دومین نکته راه‌های اصلی است که در این زمینه برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر سهم بیشتری از تصادفات دارند که باید این موضوع را حل کنیم؛ ضمن اینکه انتقاداتی به طرح بافت جامع جدید داریم، اما این طرح قانونی است و باید آن را اجرا کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار