کد خبر: 1077335
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
شهردار مشهد عنوان کرد:
شهردار مشهد با تاکيد بر اينکه اين شهر نیازمند شهر فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه گرهستیم، گفت: در بحث پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته، سعی کرده ایم۳۶ درصد از بودجه را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار انجام شده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است.

به گزارش جوان آنلاين، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد با بيان اينکه به شدت به دنبال حمايت و توانمند کردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند تا بتوانند به سمت خود کفا شدن حرکت کنند، گفت: در موضوع پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته، تلاش شد تا ۳۶ درصد از بودجه را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار رخ داده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است.

وي با اشاره به اينکه برخی از سازمان‌ها هزینه‌بر هستند و می توانیم آنها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند، ادامه داد: بودجه فرهنگی اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده و این وجه تمایز بودجه با سال گذشته است.

ارجاعي با تاکيد بر اينکه مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه گرهستیم، گفت: فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست؛ زیرا همه در کشور قبول دارند که آلودگی صوتی و زیست محیطی ایجاد می‌کند و همچنین تمام لندینگ ها از روی شهر است. بر همين اساس مصوباتی برای تغییر فرودگاه داشتیم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

شهردار مشهد با بيان اينکه بودجه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان است و امیدواریم درآمدهای پایدار را به ۴۶ درصد برسانیم، گفت: برای اولین بار ۷۰ درصد بودجه به فعالیت‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده و ۳۰ درصد مربوط به هزینه های جاری است.

وي افزود: این مسئله از میانگین کشوری شهرداری‌ها بالاتر است و یک رکورد محسوب می‌شود.

اين مسئول گفت: پيش بینی ما برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش چشمگیر تعداد زائران در مشهد است. لذا از تمامی دستگاه های همکار در سطح می خواهیم تا بالاترین میزان آمادگی را داشته باشند.

ارجاعي با بيان اينکه ما نیز در زیبایی شهر نهایت تلاش خود را خواهیم کرد، تصريح کرد: امیدوارم سایه کرونا کم شود تا مشهد دوباره برای زائران و مجاوران مهیا شود.

شهردار مشهد افزود: در حوزه ورزش همگانی، بانوان و معلولین ورود جدی خواهیم داشت، اما مبنا این است که به هیچ عنوان تیمداری نکنیم. هرچند تابع سیاست‌های شورای اسلامی شهر در این حوزه هستم.

 

دست از تولید برق کثیف بردارید

 

ارجايی با انتقاد از سوزاندن مازوت در نیروگاه مشهد به عنوان منبع اصلی آلودگی هوای این شهر، اظهار کرد: رفتار دوگانه را در این زمینه تمام کنید اگر قرار است مازوت برای تولید برق سوزانده شود، چرا این اتفاق باید صرفا در مشهد بیفتد و اگر گاز به همه کشور تخصیص داده می شود به مشهد نیز اختصاص پیدا کند.

به گفته اين مسئول، مشهد در اين زمينه مطالبه گر است و بايد دست از تولید برق کثیف ببرداشته شود.

 

مشهد نيازمند انضباط ترافيکي است

 

اين مسئول با تاکيد بر اينکه به هیچ عنوان با تغییر کاربری کوهستان پارک مشهد موافق نیستیم، گفت: موضع ما شفاف است و به نبايد کاربری کوهستان پارک عوض شود و اگر متولی به نفع مردم وارد عمل شود، ما نیز حمایت خواهیم کرد.

ارجاعي با اشاره به اينکه در زمینه انضباط ترافیکی موضع خود را رسماً اعلام کرده و محکم پای آن ایستاده ایم، تصريح کرد: در سال ۱۴۰۱ سه پروژه ترافیکی را اجرا خواهیم کرد که برنامه ها  شامل انضباط ترافیکی، راه های اصلی و اصلاح هندسی است.

وي ادامه داد: هرسال نزدیک به ۲۳۰ کشته در سوانح رانندگی در درون شهر و بالغ بر ۲۰ هزار تصادف جرحی اتفاق می افتد که قابل قبول نیست. انشاالله با تشکیل یک مثلث با حضور شهرداری، نیروی انتظامی و گروه های مردم نهاد، در حوزه بحث انضباط ترافیکی به شدت کار خواهیم کرد و محور هم فرهنگسرای ترافیک خواهد بود.

شهردار مشهد گفت: دومین نکته راه‌های اصلی است که در این زمینه برخی خیابان ها و کوچه های شهر سهم بیشتری از تصادفات دارند که باید این موضوع را حل کنیم. ضمن اينکه انتقاداتی به طرح بافت جامع جدید داریم، اما این طرح قانونی است و باید آن را اجرا کنیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار