کد خبر: 1077145
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
مسئول امور بانوان انتقال خون آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخلاف تصور عامه، بانوان نیز همانند مردان می‌توانند در سال چندین نوبت خون اهدا کنند، گفت: اهدای خون توسط بانوان استان طی سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است.

دکتر محبوبه شفیعی در حاشیه اهدای خون بانوان شاغل در ادارات استان، با ابراز خرسندی از  روند رو به رشد اهدای خون بانوان به بیماران نیازمند خون، اظهار داشت: برای اینکه شاهد مشارکت بیشتر بانوان در اهدای خون باشیم نیازمند فرهنگ سازی و آگاه سازی در جامعه هستیم تا مردم به این باور برسند که اهدای خون بانوان آسیبی به سلامتی آنها نمی زند، بلکه موجب شادابی و سلامت آنها در اثر تولید گلبول های قرمز و خون تازه می شود.

وی ادامه داد: در همه اقشار مردم اعم از جوانان، بانوان و مردان افرادی نمی توانند خون اهدا کنند که دارای بیماری زمینه ای، مشکلات قلبی و عروقی و شرایط خاص باشند.

وی توجه به سلامت اهدا کنندگان در مراکز انتقال خون را  مهم دانست و اضافه کرد: بسیاری از مردم از اینکه هنگام مراجعه توسط همکاران ما مورد پرسش قرار می گیرند، گلایه می کنند در حالی که این سوالات برای سلامتی خود آنها از اهمیت بالایی برخوردار است تا مشخص شود قادر به اهدای خون هستند.

شفیعی گفت: این سوالات برای اطمینان از سلامتی خون پرسیده می شود چون خون اگر موردی داشته باشد هنگام تزریق به بیمار موجب عارضه های دیگری می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه آذربایجان شرقی نیز اهتمام بانوان در اهدای خون را شایسته قدردانی دانست و گفت: برای اینکه بانوان در این امر خیر مشارکت بیشتری داشته باشند باید آگاه سازی و فرهنگ سازی در این خصوص در جامعه بیشتر شود.

منصوره کیانی یاری رساندن به بیماران نیازمند را اقدامی بسیار ارزشمند خواند و گفت: هر سال چندین بار بانوان اقدام به این کار خداپسندانه می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر