کد خبر: 1077029
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز از سفر به جمهوری آذربایجان از مناطق آزاد شده قره‌باغ، بازدید و زمینه مشارکت در بازسازی این مناطق را بررسی کردند.

نخستین روز از سفر هیئت سیاسی-اقتصادی کشورمان به جمهوری آذربایجان، متشکل از وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و استانداران آذربایجان شرقی و اردبیل، به بازدید از نحوه‌ بازسازی و آشنایی با نیازهای مناطق آزاد شده‌ بویژه محور فضولی – زنگیلان و هورادیز اختصاص یافت.

صبح امروز پرواز اختصاصی هیئت ایرانی در فرودگاه بین المللی فضولی به زمین نشست و مورد استقبال معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان  قرار گرفت تا نخستین فرود هواپیمای خارجی در این فرودگاه تازه بازسازی شده مربوط به هیئت ایرانی باشد و تصویری نمادین از روابط حسنه دو کشور همسایه و آماده بودن زمینه همکاری‌های مشترک از جمله در بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ را به تصویر بکشد.

وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر اعضای هیئت سیاسی-اقتصادی کشورمان پس از بازدیدهای برنامه‌ریزی شده، ساعتی قبل برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان به باکو عزیمت کردند.

طرح‌های مشترک جاده‌ای و تسهیل در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور، مهمترین موضوع رایزنی‌ها در این سفر ۲ روزه اعلام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر