کد خبر: 1076088
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
توئیت‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی در سالروز ۲۶ دی ماه و فرار محمدرضا پهلوی از ایران
همزمان با ۲۶ دی ماه سالروز فرار محمدرضا پهلوی از کشور، کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ خاندان فراری در توئیت‌هایی از پهلوی و عبرت‌های ۲۶ دی ماه و از خیانت‌های خاندان پهلوی نوشتند

همزمان با ۲۶ دی ماه سالروز فرار محمدرضا پهلوی از کشور، کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ خاندان فراری در توئیت‌هایی از پهلوی و عبرت‌های ۲۶ دی ماه و از خیانت‌های خاندان پهلوی نوشتند. از جمله نکاتی که کاربران بدان اشاره داشتند و آن را از عبرت‌های سالروز فرار پهلوی از ایران دانستند اعتماد به امریکا و انگلیس بود که حتی به محمدرضا پهلوی بعد از سال‌ها خوش خدمتی اجازه ندادند پس از خروج از ایران به این کشور‌ها برود. در ادامه بخش‌هایی از توئیت‌های کاربران مرور شده است.
صفحه توئیتری کاریکاتوریسم:
پدر و پسر عین هم خاک وطن رو واگذار کردن، عین هم مردم رو به خاک و خون کشیدن، عین هم جواهرات ملی رو دزدیدن و بردن! #پهلوی_خائن

کاوه حسینی:
از عبرت‌های تاریخ همین ۲۶ دی ماه هست. محمدرضا پهلوی که سال‌ها با امریکایی‌ها رفاقت داشت و رفت و آمد می‌کرد و هر امکاناتی را در اختیارشان می‌گذاشت، آخر سر وقت فرار حتی نگذاشتند هواپیمایش در امریکا بنشیند. این عاقبت اعتماد به امریکاست. امریکایی‌ها هیچ وقت دلسوز نیستند و فقط منافعشان را می‌بینند.

محمدرضا کردلو:
یکی از مستند‌های قابل تأمل در توصیف دیکتاتوری پهلوی را شبکه ۴ تلویزیون BBC تولید کرده است. «The Greatest Party on Earth: بزرگ‌ترین مهمانی روی زمین» ساخته حسن امینی (نوه علی امینی نخست‌وزیر شاه). در سالروز «فرار» محمدرضا پهلوی، توصیه می‌کنم این مستند را ببینید. در آپارات هست.

حمیدرضا زندی:
یکی از عجایب تاریخ این است که سال‌ها برای امریکا و انگلیس نوکری کنی ولی موقع فرار، از حضور در کشورشان جلوگیری کنن و به اصطلاح راهت ندهند و نهایتاً در آوارگی و در مصر بمیری. #خاندان_فراری

احسان اسدی:
دیو چو بیرون رود فرشته درآید! سالروز فرار محمدرضا پهلوی، طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال کشور گرامی باد.

فرهاد نظریان:
هر چند طرح چندباره دعاوی در مجامع بین‌المللی برای استرداد اموال مسروقه ملت ایران که در اختیار خاندان فراری پهلوی است، بی‌نتیجه مانده است، ولی باید دعاوی حقوقی ادامه یابد و دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور تمام کوشش خود را در بازگرداندن این اموال که حق مسلم مردم است، به کار گیرند.

کاربری با نام «محمدرضا»:
آیا می‌دانید اگر بحرین را نمی‌فروختند، هیچ کشتی نمی‌توانست به سمت عربستان، عراق و... حرکت کند مگر حق ترانزیت بپردازد؟ فقط قسمتی از خاک ایران را پهلوی نفروخت، بلکه ثروتی از ایران را نابود کرد.

محمد نصوحی:
باورتون میشه رضا شاه، در پیمان سعدآباد که بین ایران، ترکیه، عراق و افغانستان در سال ۱۳۱۶ امضا شد، ۸۰۰ کیلومتر مربع اراضی مرغوب کوه آرارات رو به ترکیه هدیه کرد! و ۳ هزار کیلومتر مربع دشت ناامید رو به افغانستان داد و اروند رود رو هم به نام عراق زد! درود بر پهلوی وطن پرست عاریایی!

کاربری با نام «مهدی»:
فرار شاه تنها یک واقعه تاریخی در انقلاب مردم ما به حساب نمی‌آید، بلکه نشان از فروپاشی باور‌هایی است که سالیانی در فرهنگ سیاسی کشور ما جا خوش کرده بود و برای عده‌ای به عنوان تابو و انگاره مقدس به شمار می‌رفت. #خاندان_فراری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار