کد خبر: 1075981
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برشمردن راهبرد‌های مهم حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق گفت: شهید سلیمانی با تشکیل نیرو‌های داوطلب مردمی و تشکیل دژ دفاعی این کشور‌ها را از دست داعش نجات داد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برشمردن راهبرد‌های مهم حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق گفت: شهید سلیمانی با تشکیل نیرو‌های داوطلب مردمی و تشکیل دژ دفاعی این کشور‌ها را از دست داعش نجات داد.
به گزارش تسنیم، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای ما درس‌آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند، گفت: سید حسن نصرالله چنین نقل می‌کند، حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که با شجاعت در میدان عمل حضور می‌یافت و به دهان مرگ وارد می‌شد.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موصل یک شهر نظامی است که چندین پادگان نظامی را در دل خود جای داده است، اما در زمان حمله داعش یک فشنگ علیه داعش شلیک نمی‌شد و داعش بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ جوان را قتل‌عام کرد و پایگاه اسپایکر را به تسخیر خود در آورد. وی با بیان اینکه حاج قاسم ۲۰ سال با حزب‌الله لبنان همکاری داشتند، تصریح کرد: با وجود شرایطی ناامن، این شهید والامقام نزد سید حسن نصرالله می‌رود و از دبیرکل حزب‌الله درخواست ۱۲۰ فرمانده جهادی می‌کند و در کم‌ترین زمان ممکن در طول چند ساعت بیش از ۵۰ فرمانده جهادی خود را به فرودگاه می‌رسانند و او به عراق بازمی‌گردد تا با آموزش نیرو‌های داوطلب این فرماندهان آنان را هدایت کند.

حاج قاسم مالک اشتر نیرو‌های مسلح
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با یادآوری اینکه هرکجا استغاثه مسلمانی بلند بود حاج قاسم سلیمانی با پیروی از پیامبر اکرم (ص) در آنجا حاضر می‌شدند، گفت:حاج قاسم سلیمانی از دبیرکل حزب‌الله قول گرفت در کم‌ترین زمان ممکن تعداد دیگری از فرماندهان جهادی را به عراق اعزام کند و نباید فراموش کرد در طول ۲۰ سالی که حاج قاسم سلیمانی با حزب‌الله لبنان همکاری داشت حتی یک خواسته هم از آنان نداشتند و تنها خواسته ایشان برای جمهوری اسلامی ایران نبود و برای کمک به مردم عراق و حفظ حرم‌های شریف بود. پوردستان حاج قاسم سلیمانی را مالک اشتر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بدون اذن مقام معظم رهبری قدم از قدم برنمی‌داشت.
امیرپوردستان بیان کرد: مقام معظم رهبری در وصف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند که «سردار سلیمانی هر زمان گزارش می‌دادند قلباً و زباناً او را تحسین می‌کردم، اما امروز در برابر عظمت کاری که ایشان کرده تعظیم می‌کنم.» این سخنان معظم‌له نشان می‌دهد حرکت حاج قاسم سلیمانی در مسیر ولایت است.
وی اضافه کرد:حاج قاسم سلیمانی ابعاد دیگری نیز دارند، ایشان فرمانده‌ای راهبردی بودند و علاوه بر تخصص در مباحث نظامی یک دیپلمات برجسته به‌شمار می‌آمد و این قابلیت و توانمندی ایشان به‌گونه‌ای بود که اندیشه‌های نظامی و سیاسی را تلفیق می‌کردند و با تحلیل محیط بهترین راهبرد را اتخاذ می‌کردند و سبب فلج شدن دشمنان می‌شدند.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش تصریح کرد: عمده نظامیان برجسته جهان حاج قاسم سلیمانی را بر‌ترین ژنرال قرن لقب دادند و تعداد دیگری نیز ایشان را فرمانده سایه‌ها می‌دانستند و باید گفت تصمیمات و مدیریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منطقه را تحت تأثیر قرار می‌داد.

پی ریزی ارتش بقیه الله در مسیر تمدن نوین اسلامی
وی عنوان کرد: نقطه عطف بیانیه گام دوم انقلاب تولد نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی است. پی‌ریزی تمدن اسلامی را امام خمینی (ره) انجام دادند و پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی زمینه‌ساز تمدن اسلامی شد و با سکانداری مقام معظم رهبری این مسیر در حال سپری شدن است. امیر پوردستان پی‌ریزی ارتش حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) را یکی از اقدامات راهبردی حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: تمدن نوین اسلامی بدون پشتیبانی ارتش و نیروی نظامی نمی‌تواند مسیر خود را طی کند و حاج قاسم سلیمانی پی‌ریزی آن را با جذب نیرو‌هایی در قالب ارتش بقیه الله کردند. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شش ارتش را در منطقه به‌عرض یک‌هزار کیلومتر تشکیل دادند و هرکس قصد داشته باشد به ایران اسلامی نزدیک شود باید از این دژ تشکیل‌شده عبور کند و این مسئله نشان از تشکیل ارتش حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) است.

توسعه فرهنگ بسیج در محور مقاومت
امیرپوردستان افزود: توسعه و گسترش فرهنگ بسیج در کشور‌های محور مقاومت یکی دیگر از اقدامات راهبردی حاج قاسم سلیمانی به‌شمار می‌آید و زمانی که داعش عملیات خود را آغاز کرد، ارتش سوریه و عراق از هم پاشید و ارتشی در اختیار نداشتند، اما حضور حاج قاسم سلیمانی فرهنگ بسیج را در این کشور‌ها جاری ساخت. وی تصریح کرد: سردار شهید همدانی مسئولیت قوات الدفاع الوطنی را در سوریه به‌عهده گرفتند و بسیج را در این کشور ساماندهی کردند، در کشور عراق نیز این مسئولیت به شهید ابومهدی المهندس سپرده شد و حشدالشعبی را در کشور عراق تشکیل دادند و با سازماندهی نیرو‌های مردمی ارتش این کشور‌ها جان دوباره‌ای گرفتند و داعش مجبور به عقب‌نشینی شد.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش عنوان کرد: ایجاد موازنه وحشت برای رژیم صهیونیستی یکی دیگر از اقدامات راهبردی حاج قاسم سلیمانی به‌شمار می‌آید و در سال ۱۹۹۸ که ایشان به‌عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شده بودند، اسرائیلی‌ها هر زمان قصد داشتند اقدام به موشکباران می‌کردند، اما با حضور حاج قاسم سلیمانی و کمک حزب‌الله انتقال آموزش انجام گرفت و شاهد تولید موشک، پهپاد و سلاح ضدزره به دست حزب‌الله بودیم و با ایجاد این ظرفیت رژیم صهیونیستی با شلیک یک موشک ده‌ها موشک در پاسخ خود دریافت می‌کرد.

حاج قاسم طرح خاورمیانه امریکا را ناکام کرد
پوردستان ناکام گذاشتن امریکایی‌ها را در اجرای طرح خاورمیانه جدید یکی دیگر از اقدامات راهبردی حاج قاسم سلیمانی دانست و یادآور شد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرحی را تحت عنوان خاورمیانه جدید ارائه کرد مبنی بر اینکه آمایش کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا باید تغییر کند و این طرح را در سال ۲۰۰۵ کاندولیزا رایس اعلام کرد.
امیر پوردستان خاطرنشان کرد: در این طرح همه کشور‌های منطقه از مدیترانه تا مرز چین باید تکه تکه و به کشور‌های کوچک تقسیم می‌شدند و این اقدام سبب می‌شد تهدیدی برای رژیم صهیونیستی نباشند و از سوی دیگر با تکه تکه شدن کشور‌ها علاوه بر تغییر فرهنگ‌ها نیاز‌های جدید ایجاد می‌شود و این مسئله باعث به چرخش درآمدن چرخ کارخانه‌های کشور‌های امریکایی و اروپایی می‌شد. وی گفت: این جراحی باید به دست نیرو‌های داعش با ایجاد جنگ داخلی انجام می‌شد، اما حاج قاسم با ورود خود با شکست داعش طرحی را که برای امریکا ۷ تریلیون دلار هزینه به‌همراه داشت خنثی کرد و با شکست سنگین مواجه ساخت. حاج قاسم سلیمانی حزب‌الله را به یک نیروی منطقه‌ای مبدل ساخت که ثمرات بسیاری را نیز به‌همراه داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار