کد خبر: 1075837
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
گزارش «جوان» از چهاردهمین سفر استانی دولت سیزدهم
سید‌ابراهیم رئیسی به همراه کابینه‌اش چهاردهمین سفر استانی خود را در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به استان هرمزگان اختصاص داد.

ويلاهاي لاكچري  نهاد رياست جمهوري در قشم به فروش مي‌رسد
فارس: در جريان بازديد رئيس جمهور از استان هرمزگان و قشم، اعضاي كابينه و معاونان رئيسي وعده‌هايي به مردم منطقه دادند كه اميد است اين وعده‌ها به زودي عملياتي شود و به بايگاني سپرده نشود. يكي از اين وعده‌ها را سعيد محمد، دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد كشور داد:
« ويلاهاي منتسب به نهاد رياست جمهوري براي تأمين هزينه پل خليج‌فارس و ساير زيرساخت‌هاي جزيره قشم تا چند ماه آينده فروخته خواهد شد.
پنج ويلاي لاكچري در جزيره قشم در بهترين موقعيت ديد دريايي مسير ساحل جنوبي شهر در دوران رياست‌جمهوري حسن روحاني كه چند سال در ايام عيد نوروز به اين جزيره سفر مي‌كرد در دستور كار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت و با عنوان ويلاهاي نهاد رياست جمهوري ساخته شد و مردم اين جزيره اين ويلاها را به عنوان نهاد رياست جمهوري مي‌شناسند و اين در حالي است كه مالكيت اين ويلاها در اختيار منطقه آزاد قشم قرار دارد. شوراي‌عالي مناطق آزاد به ساخت طرح جامع ارتباطي خليج‌فارس با محوريت پل و اتصال جزيره قشم به سرزمين مادري و ايجاد تحول در حوزه اقتصادي اين منطقه مصمم است و استارت اين پروژه را تا تأمين منابع اصلي از دولت به صورت تهاتر نفت، از فروش اين پنج ويلاي لاكچري آغاز خواهيم كرد. متأسفانه رقباي قشم علاقه‌مند به نقش‌آفريني اين جزيره با ظرفيت در حوزه اقتصادي نيستند و هربار تصميم و برنامه مهمي براي اين شهرستان گرفته مي‌شود، شيطنت آنان هم آغاز مي‌شود.
280 ميليون يورو اعتبار براي تكميل پل خليج‌فارس قشم مورد نياز است كه با برنامه‌ريزي انجام گرفته و از طريق تهاتر نفتي به دست پيمانكار ايراني ساخته مي‌شود. ويلاهاي منتسب به نهاد رياست جمهوري براي تأمين هزينه پل خليج فارس و ساير زيرساخت‌هاي جزيره قشم به فروش گذاشته‌مي‌شود. با توجه به ضرورت تأمين آب شرب روستانشينان جزيره، ۲۰‌هزار مترمكعب آب از آب‌شيرين‌كن‌هاي خصوصي جزيره خريداري و مابه‌التفاوت هزينه آب توسط دولت پرداخت مي‌شود و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و اصلاح خط لوله و اجراي طرح توزيع آب‌شيرين نيز از طرف سازمان منطقه آزاد قشم انجام مي‌شود.
صنعت بانكرينگ ارزآور و مهم در حوزه خليج فارس با محدوديت‌هايي مواجه است كه با قول مساعد رئيس جمهور، مشكلات توسعه آن رفع مي‌شود.
با انتقال بخشي از سهام كشتيراني جمهوري اسلامي به مناطق آزاد و افزايش سهام اين منطقه به بالاي ۵۰‌درصد، اين بخش‌ها تكميل شده و اين صنعت نيز رونق مي‌گيرد و در اولين قدم ۲۸۰‌شناور ايران كه در فجيره سوخت‌گيري مي‌كنند در ايران سوخت‌گيري مي‌شوند. همچنين به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي قشم و كيش، 2هزارو300خودرو توقيفي از سال‌۲۰۱۷ به مناطق آزاد اختصاص مي‌يابد.
به زودي بحث حاكميت دوگانه قشم برطرف خواهد شد و سراسر جزيره به منطقه آزاد تبديل مي‌شود. طبيعي است پشت درهاي بسته و بدون آشنايي با مشكلات مردم نمي‌توان مديريت درستي داشت، از اين رو سرپرست منطقه آزاد قشم بايد مبارزه با ويژه‌خواري و تغيير مديراني را كه اكثر مردم از عملكرد آنها ناراضي هستند با قيد فوريت در دستور كار قرار دهد. بايد تدابيري انديشيده شود تا تمام فعاليت‌هاي اقتصادي و سرمايه گذاري مناطق آزاد به‌كار گرفتن نيروهاي بومي را در دستور كار قرار دهند.»

بهره برداري از پالايشگاه نفت خام فوق سنگين قشم
فارس: فاز نخست پالايشگاه نفت خام فوق سنگين قشم با ظرفيت تبديل روزانه 35‌هزار بشكه نفت خام بشكه سنگين به فرآورده‌هاي نفتي سبك‌تر در قشم به دست رئيس جمهور به بهره برداري رسيد. پالايشگاه نفت خام فوق سنگين قشم روزانه ۱۶‌هزار بشكه قير و ۱۹‌هزار بشكه برش‌هاي سبك نفتي توليد خواهد كرد. اين پالايشگاه ۸۵۰‌ميليون دلار در سال فروش محصول خواهد داشت و محصولات آن جنبه صادراتي دارد. فاز نخست اين پالايشگاه در زمان ساخت براي ۵‌هزار نفر اشتغالزايي داشته و هم اكنون ۳۰۰‌نفر در آنجا مشغول به كار هستند. احداث اين پروژه از سال‌۹۶ آغاز شده و ظرف مدت چهارسال در زميني به مساحت ۴۵‌هكتار با سرمايه‌گذاري ۲۲۰‌ميليون يورو به بهره‌برداري رسيده است.

سید‌ابراهیم رئيسي به همراه كابينه‌اش چهاردهمين سفر استاني خود را در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه به استان هرمزگان اختصاص داد. جمله معروف وي مبني بر اينكه «كنار دريا و تشنه، كنار صنايع و فقر، اصلاً با هم نمي‌خواند» نشان از آن توسعه نامتوازن استان هرمزگان دارد؛ استاني كه در شمال تنگه هرمز قرار گرفته و قطب گردشگري و اقتصاد ايران است و هرچند اين استان به مركزش، يعني بندرعباس شهره است، اما 14جزيره‌اش، به ويژه قشم و كيش اين استان را به جزايرش هم شهره كرده است.
از اولين سفر استاني رئيس دولت سيزدهم به استان خوزستان كه در شهريور‌ماه سال جاري انجام گرفت، مدت زمان زيادي نمي‌گذرد كه بعد از سفر به استان قم به عنوان سيزدهمين سفر استاني رئيس‌جمهور حالا روز پنج‌شنبه و جمعه 23 و 24 دي‌ماه چهاردهمين سفر استاني رئيس‌جمهور به استان هرمزگان انجام گرفت.
اگرچه استان هرمزگان از موقعيت اقتصادي ويژه‌اي برخوردار است و از جمله فعاليت‌هاي رايج مردم هرمزگان كشاورزي، ماهيگيري و تجارت است و اين استان با منابع و صنايعي از قبيل نفت، گاز، كروميت، فولاد، آلومينيوم و خاك‌سرخ را در دل خود جاي داده و در زمينه حمل‌و‌نقل دريايي و شيلات از موقعيت اقتصادي برجسته‌اي نيز برخوردار است و جزاير كيش و قشم از 14 جزيره موجود در اين استان به عنوان مناطق آزاد تجاري از لحاظ اقتصادي شناخته مي‌شوند و همچنين بندر شهيد رجايي بزرگ‌ترين بندر تجاري و گمرك ايران دروازه ورود كالا به ايران است، اما با تمام اين اوصاف، وقتي رئيس‌جمهور در سفر خود به هرمزگان گفت «كنار دريا و تشنه، كنار صنايع و فقر، اصلاً با هم نمي‌خواند»، توسعه نامتوازن در اين استان بيش از هر چيز ديگري در ذهن برجسته شد.
رئيسي، عصر پنج‌شنبه در ديدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا در هرمزگان با اشاره به اينكه «سخنان بيان شده در جلسه را با دقت گوش كردم و نكات و دغدغه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت»، با تأكيد بر وجود ذخاير قابل ملاحظه استان هرمزگان از دريا گرفته تا معادن، اين پرسش را مطرح كرد كه علل فقر استان با وجود اين همه ظرفيت چيست؟
رئيس‌جمهور از پژوهشگران و اتاق‌هاي فكر خواست علل فقر در استان مذكور را بررسي كنند و اعلام آمادگي كرد نتايج اين بررسي‌ها در حوزه سياستگذاري و تصميم‌گيري را مورد استفاده قرار دهد.
رئيس‌جمهور در ادامه مديران بومي را مقدم بر مديران غيربومي خواند و تأكيد كرد كه قطعاً جوانان تحصيلكرده بومي بايد به كار گرفته شوند و وقتي ما نيرويي داريم كه مي‌تواند توان خود را به ميدان بياورد، اين تقدم بر او وجود دارد.
رئيسي که از ابتدای آغاز به کار دولتش سواحل مكران را بهترین منطقه برای حضور و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور معرفی کرده بود، در این سفر مجدد بر توسعه این منطقه تأکید کرد.
صندوق پیشرفت استان
رئيس‌جمهور تأسيس صندوق پيشرفت در این استان را يك نوآوري در بودجه سال آتي برشمرد و شيوه تأمين منابع اين صندوق براي به‌كارگيري در حوزه اشتغالزايي و حل بحران‌هاي استان را اينگونه تشريح كرد: بخشي از منابع صندوق را دولت و بخش ديگر نيز از درآمدهاي خود استان همانند درآمدهاي مالياتي، حقوق مالكانه معادن، فروش اموال مازاد تأمين مي‌شود.
از آنجا که جنوب استان هرمزگان را آب‌هاي گرم خليج‌فارس و درياي عمان در نواري به طول تقريبي ۹۰۰ كيلومتر دربرگرفته‌ است، رئيس‌جمهور با درك ظرفيت عظيم تجارت اين استان با كشورهاي همسايه، به توسعه بازار مبادلات مرزي براي صادرات محصولات كشاورزي تأكيد كرد و از استاندار خواست پيگير موضوع مذكور باشد.
انتقاد از خام‌فروشی
آيت‌الله رئيسي در جريان بازديد از بندر شهيد رجايي متوجه صادرات محصولات خام شد که از آن انتقاد كرد: «در بندر شهيد رجايي ديدم محصولاتي به‌صورت خام در حال صادرات است و ما با اين شكل از صادرات موافق نيستيم.»
با توجه به اينكه عمده تجارت 50 تا 80 ميليارد دلاري سالانه ايران از طريق استان هرمزگان انجام مي‌گيرد، كارشناسان بر اين باورند اين استان نيز كريدور تجارت زيرزميني قاچاق كالا و ارز است. در همين راستا رئيس‌جمهور در جريان اين سفر، قاچاق را مانع توليد دانست و خواستار ساماندهي تجارت ته‌لنجي شد.
بانکرینگ امارات با سوخت ایران
اگرچه سال‌هاي سال است گفته مي‌شود استان هرمزگان مي‌تواند در حوزه بانكرينگ درآمد ارزي قابل ملاحظه‌اي را براي استان و كشور به همراه داشته باشد، اما متأسفانه اين موضوع تاكنون محقق نشده است، به‌طوري‌كه در جريان سفر رئيس‌جمهور به استان هرمزگان، دبير شوراي عالي مناطق آزاد اظهار داشت: مي‌دانيم سالانه بيش از 20 ميليارد دلار درآمد كشور امارات از بانكرينگ سوخت به دست مي‌آيد و متأسفانه بايد بگوييم بخش عمده‌اي از سوختي كه امارات براي بانكرينگ از آن استفاده مي‌كند از ايران قاچاق و به سمت فجيره مي‌رود.
رئيس‌جمهور در جريان سفر مذكور با بيان اينكه كشورهاي همسايه اگر نيازي به سوخت دارند، رسماً پيگيري شود و حرف ما ايجاد انضباط مالي در كشور است، اظهار داشت: اينجا اقتصاد دريا و وسعت وسيع ساحل داريم، اما سهم ما در اقتصاد دريا چقدر است، در برخي كشورها سهم اقتصاد دريا تا ۵۰درصد است، اما ما بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي كنيم.


بازديد رئيس‌جمهور  از پروژه نيمه‌تمام پل خليج فارس قشم
رئيس‌جمهور در دومين روز از سفر خود به استان هرمزگان، جمعه از پل نيمه‌تمام خليج ‌فارس واقع در جزيره قشم ديدن كرد.
تاكنون براي پيشرفت ۱۵ درصدي اين پل، ۷۰ ميليون يورو هزينه شده است. براي تكميل پل خليج فارس استان هرمزگان، ۳۰۰ ميليون يورو اعتبار نياز است كه با برنامه‌ريزي مي‌توان در طول سه سال اين بودجه را تأمين كرد. بودجه تكميل پل خليج فارس اگر از محل تهاتر نفت تأمين شود، این طرح توسط پيمانكار داخلي تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداري مي‌رسد.
رئيسي، روز پنج‌شنبه درآغاز سفر خود عازم منطقه سيل‌زده بخش توكهور شهرستان ميناب شد و در جريان مسائل و مشكلات مردم آنجا قرار گرفت و با آنان به گفت وگو پرداخت.
روستاي زلزله‌زده گيشان غربي مقصد بعدي رئيس‌جمهور كشورمان در هرمزگان بود كه با مردم آنجا نيز گفت‌وگو و دستورات لازم را براي تسريع در خدمات‌رساني و بازسازي مناطق زلزله‌زده شهرستان بندرعباس صادر كرد.
آيت‌الله رئيسي در نشست شوراي اداري هرمزگان بر اجراي عدالت در تمام ابعاد تأكيد كرد و گفت: وجود تبعيض به دليل اجرا شدن قانون در جايي و اجرا نشدن آن در جای ديگر است.
آيت‌الله رئيسي همچنين در بازديد از نمايشگاه دستاوردها و توانمندي‌هاي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه يكم دريايي، ضمن تقدير و تشكر از فرماندهان و پرسنل اين يگان تصريح كرد: اين نمايشگاه اثبات كرد تحريم و تهديد مانع پيشرفت نيست. ۱۷ نفر از وزرا و معاونان رئيس‌جمهور، آيت‌الله سید‌ابراهيم رئيسي را در سفر دو روزه به هرمزگان همراهي كردند.
‍‍‍

رئيسي: صادرات نفت ۴۰ درصد افزايش يافته است
سيدابراهيم رئيسي، روز پنج‌شنبه در حاشيه سفر استاني خود به هرمزگان در ارتباطي ويدئوكنفرانسي با دوازدهمين اجلاسيه علماي بلاد در قم، با بيان اينكه در كنار رفع تحريم‌ها، مسئله خنثي‌سازي تحريم و صادرات غيرنفتي نيز با جديت توسط دولت در حال انجام است، افزود: «تورم نگراني اصلي مردم است. طبق آمار بانك مركزي، تورم امروز كشور در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، ولي با وجود اين سير نزولي تورم در ايران آغاز شده و دولت براي تغيير این وضعیت در شرایط كاملاً ملموس و واقعي بسيار اميدوار است.»
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما رفع تحريم‌ها را عزتمندانه دنبال مي‌كنيم، گفت: «صادرات نفتي ايران به حدي افزايش يافته كه ما ديگر نگران صادرات آن نيستيم، صادرات نفت در دولت سيزدهم، ۴۰ درصد افزايش يافته و پول حاصل از صادرات نيز در حال بازگشت به كشور است.»

توليد روزانه ۱۵۰ هزار بشكه نفت در هرمزگان
فارس: توليد نفت از استان هرمزگان در طول روز ۱۵۰ هزار بشكه و روزانه ۱۷ميليون مترمكعب گاز است كه در سه سال آينده بهره‌برداري سه برابر خواهد شد.
10 هزار ميليارد تومان براي گازرساني بودجه در نظر گرفته‌ایم و قول مي‌دهيم تا پايان ۱۴۰۱، ۳۶ روستا پايان يابد و به چهار خط انتقال توزيع گاز را پايان مي‌دهيم.
در پالايشگاه نفت ستاره، بندرعباس، لاوان و فوق‌سنگين قشم روزي ۸۰۰ هزار بشكه در حال پالايش است كه ۳۸ درصد كل پالايش كشور است و تا پايان دولت دو برابر خواهد شد.
هزار و 45 ميليارد تومان در وزارت نفت و شركت‌هاي تابعه به پروژه‌هاي مسئوليت‌هاي اجتماعي اختصاص داده‌ايم كه ۶۵۰ ميليارد آن صرف تكميل بيمارستان ۲۴۵ تختخوابی نفت ستاره خليج فارس خواهد شد.

 

نيمي از تجارت كشور در هرمزگان است
فارس: نيمي از تجارت كشور از هرمزگان است و بندر شهيد رجايي، ۹۰ درصد اين سهم را در استان دارد. در انبارهاي تمليكي هرمزگان وضعيت انضباطي خوبي حاكم شده است. هنوز چند هزار كانتينر به اموال تمليكي نيامده و به اين عزم نياز داريم.
پرداخت دموراژ در بندر شهيد رجايي بالاست، به‌گونه‌اي كه گاه تا ۱۵۰ ميليارد تومان دموراژ براي برخي محموله‌ها پرداخت مي‌كنيم. حساب‌هاي بانكي هيچ كدام از شركت‌هاي صنعتي و پالايشي در استان نيست و اين را با دستور رياست محترم جمهوري بايد حل كنيم. بانك‌هايي در هرمزگان داريم كه از مجموع ۹۵ درصد سپرده‌اي كه در استان جذب مي‌كنند در خارج استان صرف مي‌كنند و ما نظارت را تشديد خواهيم كرد. كسادي و رخوت در بندرلنگه نمايان است و بايد فكري اساسي براي آن كنيم، پيشنهاد مشوق گمركي و ايجاد منطقه ويژه اقتصادي لازم دارد و بايد از مبدأ ترانزيت خودرو به محلي براي توليد ثروت بدل شود.

 

ساماندهي رودخانه بردول  پارسيان هرمزگان
ايرنا: ساماندهي رودخانه بردول منشعب از سد «بردول» يكي از تصميم‌هاي مهم سفر استاني به شهرستان پارسيان استان هرمزگان است كه مقرر شد در مدت زمان يك‌سال اين كار انجام شود.
رودخانه بردول بايد در محدوده شهر به‌طور كامل ساماندهي شود و در مراحل بعد در مناطق روستايي نيز اين اقدام انجام خواهد شد. طرح انتقال آب دريا به پارسيان در استان هرمزگان آغاز شده و اعتبارات تكميلي آن نيز تأمين خواهد شد تا با تكميل خط و احداث آب‌شيرين‌كن شاهد آبرساني به اين شهرستان از طريق دريا باشيم. در اين سفر دغدغه‌هايي از سوي مردم پارسيان بيان شد كه بيشتر اين موارد در راستاي مهار آب‌هاي سطحي بود، چراكه در اثر سيلاب‌ سال‌هاي اخير خسارات زيادي به مردم وارد شده است. در پي بارندگي‌هاي اخير، سد خاكي بردول با ظرفيت 3 ميليون مترمكعب سرريز شده و هيچ آسيبي به آن وارد نشده است. سد بردول توسط وزارت جهاد كشاورزي و با هدف تغذيه آبخوان و تقويت سفره‌هاي زيرزميني احداث شده است.

يك طرح صنعتي – معدني براي هر شهرستان
فارس: براي هر شهرستان يك طرح آماده شده صنعت، معدن و تجارت پيش‌بيني شده و در اين طرح تمام فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي آن شهرستان بررسي مي‌شود با اين هدف كه اشتغال مورد نياز آن بخش را تأمين كند.
وزارت صمت به منظور ايجاد اشتغال در شهرستان‌هاي مختلف كشور طرح‌هاي صنعتي و معدني پيش‌بيني كرده تا شايد بتواند خيل عظيم بيكاران در شهرستان‌ها و مراكز استان‌ها را مشغول به كار كند. ممكن است در برخي موارد غفلت صورت گرفته باشد، لذا پس از شناسايي و هدف‌گذاري، اميد است در اسرع وقت آنها حل و فصل شده و در مجموع فضاي مناسبي براي توليد مهيا شود. براي رفع برخي مشكلات مالي فرآيند توليد پروژه تأمين مالي زنجيره‌اي راه اندازي شده‌است كه با منابع موجود 30‌درصد منابع مالي بيشتري در اختيار واحدهاي توليدي قرار خواهد گرفت. خيلي از واحدهاي توليدي با مشكلاتي اعم از صادرات و بورس كالا مواجهند كه همه آنها راه حل دارند كه در اسرع وقت مشكلات آنها حل و فصل خواهد شد. چهار پروژه براي كمبود انرژي درحال پيگيري است كه نخستين آن، بازار برق است از آنجايي كه به معناي دقيق، بازار برق نداريم عملاً تخصيص بهينه و توزيع انرژي موجود در حوزه برق اتفاق نمي‌افتد.
در اين راستا وزارت صمت با وزارت نيرو هماهنگ كرده و قرار است كار مشاركتي آغاز شود و با استقرار بازار برق، بسياري از مسائل، حل و فصل خواهد شد. به منظور احداث نيروگاه‌ها، تفاهمنامه‌اي با وزارت نيرو با بيش از ۱۰‌هزار مگاوات منعقد شده كه از اين مقدار هزار‌و 700‌مگاوات آن در استان هرمزگان است. تفاهمنامه با وزارت نيرو، خيلي از شرايط را تسهيل مي‌كند كه كمك شاياني به بخش صنعت است. البته خيلي از واحدهاي فولادي نسبت به احداث نيروگاه اقدام كرده‌اند تا با كمبود برق مواجه نشوند.
واحد فرآوري تيتانيوم سال‌ها در كهنوج مطرح بوده و در يك‌سال و نيم گذشته به بخش خصوصي واگذار و پيشرفت آن نسبتاً بهتر شده‌است، اما بايد افزايش پيدا كند. وزارت صمت وعده داده اگر پيشرفت 40‌درصدي مجتمع به 60‌درصد برسد در تأمين مالي تسريع و كار زودتر به اتمام برسد. در كهنوج معادن زيادي وجود دارد و اين قول را مي‌دهيم تا آخر امسال پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري كه مي‌تواند اشتغال مناسبي را براي اين شهرستان ايجاد كند، طراحي كنيم و دراولويت قرار دهيم.
دولت در بودجه سال آينده‌، تبصره‌اي را پيشنهاد داده كه قيمت گاز براي نيروگاه هاي صنعتي معادل قيمت گاز براي نيروگاه‌هاي وزارت نيرو باشد كه اقدام بسيار بزرگي است و سبب مي‌شود اكثر ظرفيت‌هاي معطل مانده در بخش توليد فعال شوند و همچنين واحدهاي صنعتي تشويق مي‌شوند كه برق مورد نياز خودشان را تأمين كنند كه به افزايش راندمان كمك مي‌كند.
تأكيد بر ايجاد صنايع بالا و پايين دستي آلومينيوم در جنوب
ديروز آلومينيوم جنوب به ظرفيت ۳۰۰‌هزار تن در سال رسيد كه اين نويد بخش رسيدن به جايگاه بسيار خوب در صنعت آلومينيوم است. گام دوم در وزارت صمت ايجاد صنايع بالادستي و پايين دستي آلومينيوم است. صنايع بالادستي عمده موارد آن توليد برق است كه در جوار اين كارخانه نيروگاه هزار مگاوات در حال ساخت است و مورد ديگر آلومينا است كه در اين حوزه سرمايه‌گذاري خوبي در حال شكل گرفتن است.
در صنايع پايين دستي كار‌هاي بسيار خوبي مي‌توان انجام داد و با به ظرفيت رسيدن توليد كارخانه آلومينيوم جنوب همچون صنايع فولاد، اين صنعت نيز مي‌تواند به جايگاه خوبي دست پيدا كند و بخش قابل توجهي از نياز كشور را تأمين كند. استان هرمزگان به لحاظ سطح صنعتي، معدني و تجاري، جايگاه بالايي در كشور دارد كه البته مسائلي نيز مطرح شده كه با كمك فعالان اقتصادي بايد آن را رفع كنيم.
اكنون بيشترين تمركز ما براي سرمايه‌گذاري در شرق استان است كه اشتغال آنجا را گسترش دهيم و نكته دوم تلاش براي استفاده بيشتر از ظرفيت موجود است كه به طور مثال مي‌توان به كشتي‌سازي اشاره كرد.
اگر بتوانيم تعميرات كشتي‌هاي ايراني و همچنين سفارشات ساخت را در داخل كشور انجام دهيم طي دو سال، 2هزار شغل در شهرستان بندرعباس ايجاد خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
با سلام و صبح بخیر . درود بر دولتمدان که با حرف عمل صداقت خودشان را نشان میدهند . ودر اینجا جا دارد از جوان یک خسته نباشید بگوییم از انتقادات سازندهگی درود بر شرفتان .❤️❤️
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار